به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحرکات برخی سفارتخانه‌ها برای برگزاری برخی مراسمات و جشن‌ها با نزدیکی به دو انتخابات مهم کشور گفت: قطعا پشت این قبیل حرکات انگیزه‌های سیاسی، امنیتی و مصادیق دخالت نهفته است.

 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: معتقدم اینگونه جلسات می‌تواند حاوی پیام‌هایی به برخی از افراد با مضمون اینکه "ما در کنار شما هستیم" ارسال کند.
 
پورمختار با بیان اینکه هیچ ضرورتی وجود ندارد در مقطع انتخابات برخی سفارتخانه‌ها به برگزاری مراسمات جشن بپردازند، تصریح کرد : تحرکات سفارتخانه‌ها باید در مقطع انتخابات از جانب وزارت اطلاعات و همچنین وزارت امور خارجه به خوبی رصد شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس همچنین در ادامه به حضور سفیر فرانسه در دایرةالمعارف اسلامی واکنش نشان داد.

وی گفت: معتقدم در مقطع انتخابات برخی موارد از جمله حضور سفیر فرانسه در دایرةالمعارف اسلامی به مصلحت نیست.
 
پورمختار متذکر شد: بدون شک دشمنی فرانسه پیش‌تر در زمان مذاکرات به ما اثبات شده است و این کشور در حال حاضر می‌کوشد، خصومت خود با ایران را با حضور در مجامع مذکور تطهیر کند.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطر نشان کرد: بنده معتقدم مجموعه دایرةالمعارف اسلامی یک مجموعه علمی و فرهنگی بوده و توقع این است تا این مجموعه به فعالیت‌های اصلی خود بپردازد.