به گزارش پارس به نقل از، آنچه در ادامه می خوانید چکیده ای از مهمترین اخبار و رویدادهای بهمن ماه سال ۱۳۹۱ است.

دادستان کل کشور: تعقیب قضایی بدهکاران بانکی/ رئیس جمهور هنوز اسامی ۳۰۰ نفر را اعلام نکرده است

حجت الاسلام غلامحسین اژه ای نشست خود با خبرنگاران با اعلام اینکه اگر بدهکاران بانکی بدهی خود را تسویه نکنند، تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند، گفت: رقم بدهی های اعلام شده بانکها، بدهکاران و بانک مرکزی با یکدیگر متفاوت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه رئیس جمهور گفته است که ۶۰ درصد پول مردم در اختیار ۳۰۰ نفر است اظهار داشت: در آذر سال ۹۰نامه ای به او نوشتیم و خواستیم اسامی این ۳۰۰نفر را اعلام کند اما هنوز جواب این نامه نیامده است. همچنین لیستی به عنوان مفسد اقتصادی اعلام شده بود که پرونده برخی از این افراد در حال رسیدگی بود و برای برخی دیگر نیز حکم صادر شده است. در برخی موارد نیز برخی سازمان های وابسته به دولت ضامن شده بودند. در مرداد سال ۹۰ نیز آقامحمدی گفت که شما وارد نشوید و خودمان در دولت پرونده بدهکاران بانکی را رسیدگی می کنیم.

اژه ای ادامه داد: چند ماه خبری نشد و گزارش رسمی نیز اعلام نکردند. دو نامه به بانک مرکزی نوشتیم در مورد لیست ۳۰۰ نفره و خواستیم کسانی را که معوقات بانکی دارند را معرفی کنند از بانک مرکزی یک سی دی آمد که اطلاعات برخی افراد در آن بود که نیاز به آنالیز دارد.

لاریجانی: هراس غرب از پاسخ ایران/ رفیق آمریکا باشی، مشکل حقوق بشر نداری

دکتر علی لاریجانی در نشست مطبوعاتی خود در حاشیه برگزاری هشتمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص برنامه های ایران در دریای سرخ گفت: مانورهای نظامی بخشی از تمرین های نظامی یک نیروی کارآمد است که ابعاد و گستردگی و شواهد زمانی آن بر حسب مقتضیات تعریف می شود.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه قانون باید در هر کشوری حاکم باشد، افزود: کشورهای غربی که اجازه نمی دهند خانم ها با حجاب درس بخوانند، کدام حقوق بشر را رعایت می کنند و به راستی زندان گوانتانامو آبرویی برای آنها باقی گذاشته است؟
وی تصریح کرد: مشکل آمریکا در مسئله حقوق بشر این است که رفیق این کشور باشی یا نباشی! و رژیم دیکتاتور شاه چون رفیق آمریکا بود، مشکل حقوق بشر نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه آمریکا از دخالت در عراق و افغانستان پندهای زیادی گرفته است، دست به چنین بی عقلی نمی زند.

رهبر انقلاب: هر حرکت اختلافی درون کشورهای اسلامی بازی در زمین دشمن است

در سالروز میلاد پیامبر (ص) جمعی از مسئولان نظام، میهمانان خارجی شرکت کننده در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ، اتحاد اسلامی را یک شعار مقدس و وحدت میان امت اسلامی را مهمترین پیام رسالت نبی مکرم اسلام (ص) دانستند و با اشاره به حرکت بیداری اسلامی در دنیای اسلام بویژه در شمال افریقا، آن را بخشی از تحقق وعده الهی دانستند و تأکید کردند: امروز اصلی ترین سیاست دنیای استکبار برای مقابله با بیداری اسلامی، ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان در کشورهای اسلامی است، بنابراین وظیفه خطیر نخبگان دینی، سیاسی و دانشگاهی جهان اسلام تشریح طراحی دشمن برای امت اسلامی و تلاش جدی برای تحقق شعار اتحاد اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه هر حرکت اختلافی در میان ملت های مسلمان یا درون کشورهای اسلامی بازی در زمین دشمن است، تاکید کردند: امروز غربی ها برای حضور مجدد در زندگی مردم آفریقا حرکت تازه ای را شروع کرده اند

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره روزنامه نگاران دستگیر شده

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: دستگیرشده در روزهای اخیر بخشی از شبکه ارتباطی شبکه خبری بی. بی. سی متعلق به دولت انگلستان هستند و این روند تا تحقیق از آخرین فرد وابسته به این شبکه استمرار خواهد یافت.

این شبکه که توسط سازمان عملیات روانی دولت انگلیس (موسوم به بی بی سی) با بهره برداری از تجارب مقطع فتنه ۸۸ احداث و با همکاری چند دولت غربی اداره می شد، به دلیل چند لایه بودن، گستردگی، بهره برداری از ابزار و روشهای خاص ارتباطی در ارسال اخبار و دریافت خطوط کاری از عوامل بیگانه، ماهها تحت نظر و تعقیب سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار داشت تا سرانجام با تکمیل چرخه شناسایی عوامل داخلی، عوامل مستقر در خارج از کشور، گردآوری اطلاعات و فراهم نمودن مستندات قضایی لازم، مورد اقدام قانونی قرار گرفت.

درگذشت دکتر حبیبی

دکتر حسن حبیبی درگذشت. حبیبی رییس بنیاد ایران شناسی بود. وی هم چنین وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی و معاون اول اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سیدمحمد خاتمی در ایران بود.

وی هم چنین از جمله حقوق دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش نویس متن قانون اساسی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد. دکتر حبیبی سال ها عضو شورای نگهبان قانون اساسی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
رهبر انقلاب در پیام تسلیت درگذشت دکتر حبیبی تصریح کردند: ایشان مؤمنی صادق و پارسا و خدوم بود. تاریخچه ی خدمات وی به نظام جمهوری اسلامی از پیش از انقلاب و به هنگام تدوین پیش نویس قانون اساسی آغاز شده و در طول سالهای متمادی در عضویت شورای انقلاب و سپس بر عهده گرفتن مسئولیتهای بزرگ دیگر ادامه یافته است.

رونمائی از جنگنده قاهر ۳۱۳ توسط رئیس جمهور

محمود احمدی نژاد در حاشیه مراسم رونمایی از جنگنده بومی قاهر۳۱۳ در محل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تبریک این دستاورد جدید به ملت ایران و همه متخصصان صنعت هوایی و زحمتکشان نیروی هوایی کشورمان اظهار داشت: جنگنده پیشرفته قاهر ۳۱۳ که تمام مراحل طراحی و ساخت آن توسط متخصصان کشورمان صورت گرفته ویژگی های برجسته ای داشته و همه خصوصیات مثبت پیشرفته ترین جنگنده های دنیا را در خود دارد.

رییس جمهور ساخت جنگنده پیشرفته قاهر ۳۱۳ توسط متخصصان کشورمان را تجلی نبوغ و استعداد ایرانی برای دفاع از خود توصیف کرد و افزود: این بزرگواران که بعضاً سابقه طولانی پرواز با جنگنده های مختلف را دارند از منظر کارشناسان آشنا به امور اظهار می کردند که ویژگی های این هواپیما در حد عالی است.

بازتاب رونمایی از جنگنده ایرانی" قاهر" در رسانه های جهان

رونمایی از جنگنده قاهر ساخت جمهوری اسلامی ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است که در ادامه به برخی از این واکنش ها اشاره شده است.
شبکه تلویزیونی" فاکس نیوز" آمریکا با پرداختن به خبر ساخت این جنگنده ایرانی نوشت: در پی تحریم های تسلیحاتی ایران که از ارسال سلاح و تکنولوژی های نظامی به ایران ممانعت می کرد، جمهوری اسلامی ایران از دهه ۱۹۸۰ طرح خودکفایی نظامی را آغاز کرد و از آن زمان توانسته است تانک ها، خودروهای زرهی، موشک ها، هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده های خود را تولید کند.

پایگاه خبری" داون" پاکستان با اشاره به رونمایی ایران از این جنگنده پیشرفته نوشت: ایران به خاطر تحریم های آمریکا قادر به خرید هواپیما و قطعات آن نیست و اکثر هواپیماهای ایران که قبل از انقلاب اسلامی خریداری شده اند آمریکایی هستند.

روزنامه" حریت" چاپ ترکیه نیز با پرداختن به خبر مذکور نوشت: رئیس جمهور ایران امروز از یک هواپیمایی که در داخل ایران طراحی و ساخته شده است رونمایی کرد و با تقدیر ازساخت این هواپیما، آن را یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جهان نامید.

شبکه روسی" راشا تودی" با ارائه گزارشی در این خصوص نوشت: ایران امروز اولین جنگنده طراحی شده و ساخت خودش را که دارای قابلیت رادارگریزی است ارائه کرد که به گفته رئیس جمهور ایران با اهداف دفاعی طراحی شده است و نه تهاجمی.
خبرگزاری آمریکایی" آسوشیتدپرس" نیزدر خبری نوشت: ایران روز شنبه از یک هواپیمای رزمی که در داخل ایران طراحی و ساخته شده است رونمایی کرد، هواپیمای جنگنده بمب افکنی که به گفته مقامات ایرانی رادار گریز است.

ماجرای کامل جلسه استیضاح وزیر کار/احمدی نژاد: نگویید چون قانون است دهانت را ببند

در روز یکشنبه ۱۵ بهمن محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در جلسه علنی مجلس در دفاع از وزیر کار با اشاره به قانون اساسی خطاب به نمایندگان گفت: اگر قانون اساسی اشکال دارد باید با برگزاری رفراندوم اصلاح شود. انتصابات دولت را که نمی شود لغو کرد. اگر عزل و نصب ها از دولت گرفته شود، چه می ماند برای اداره کشور.

رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: بعضی از مسائل سیاسی و غیر سیاسی وجود دارند که نمایندگان از آن خبر ندارند و بنده نمی خواستم به این مسائل ورود پیدا کنم اما ظاهراً چاره نیست.

رئیس جمهور سپس نواری با صدای مبهم در مجلس پخش کرد که به گفته وی نشان از درخواست رشوه از سوی برادر علی لاریجانی رئیس مجلس از سعید مرتضوی رئیس سازمان تاکین اجتماعی بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اظهارات احمدی نژاد رئیس جمهور و بیان مطالبی در خصوص یکی از بستگان رئیس قوه مقننه خطاب به رئیس جمهور گفت: در مجلس بمانید مطالبی هست که باید گوش دهید و برایتانمفید است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات احمدی نژاد گفت: اقدامات مافیایی و توطئه آمیز در سطح یک رئیس جمهور نیست و برخی رفتارهای دولت کیان اخلاقی جامعه را به فساد می کشاند.

وی افزود: احساس می کنم که آقای رئیس جمهور راجع به من صحبت کردند. موضوعاتی که راجع به فاضل لاریجانی مطرح کردند را می خواستند به من ربط بدهند. استیضاحی در مجلس شده و معلوم نیست ربطش به من چیست.

لاریجانی خطاب به احمدی نژاد گفت: اگر جلسه اخوی شما با من در خصوص ارتباط اطرافیان شما و جریان انحرافی با منافقین، مفاسد مالی و ارتباطات آنان با خارج را فیلم می گرفتم و پخش می کردم برای شما خوب بود؟ شما همین مقدار اخلاق را هم رعایت نکردید. فرق من با شما این است که می گویم اگر کسی از بستگان من تخلف کرده رسیدگی شود اما اطرافیان شما تحت تعقیب هستند و شما همچنان روی آن می ایستید و مانع رسیدگی می شوید و حتی گفتید اینها خط قرمز من هستند.

وی اظهارات احمدی نژاد را خلاف حق و عدالت توصیف کرد و گفت: چه فایده ای دارد از عدالت صحبت کنیم و با این روش ها کیان اخلاق جامعه را به فساد بکشانیم. رئیس جمهور ادبیات اخلاقی را رعایت نمی کند استیضاح یک چیز بود چرا اینها را مطرح کردید؟ اما خوب شد شما که مرتب در جامعه" بگم بگم" راه انداخته اید این فیلم را پخش کردیدو حرفتان را زدید تا مردم شخصیت شما را بیشتر بشناسند.

رای قاطع نمایندگان در عدم اعتماد به وزیر کار کابینه دهم

در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۵بهمن مجلس شورای اسلامی که به بررسی استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت، بعد از سخنان نمایندگان موافق و مخالف استیضاح، و همچنین سخنان احمدی نژاد و لاریجانی رای گیری صورت گرفت که در نهایت شیخ الاسلامی موفق به کسب مجدد رای اعتماد نشد.

بر این اساس از مجموع ۲۷۲ رای، شیخ الاسلامی با ۱۹۲ رای موافق، ۵۶ مخالف و ۲۴ ممتنع نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برکنارشد.

استقبال رسمی رییس جمهور مصر از احمدی نژاد در فرودگاه قاهره

رییس جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مصراز سوی محمد مرسی رییس جمهور مصر مورد استقبال رسمی قرار گرفت. محمود احمدی نژاد رییس دوره ای جنبش عدم تعهد به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی با استقبال رسمی محمد مرسی همتای مصری خود وارد قاهره شد.

شرکت در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همکاریهای اسلامی، بررسی و تبادل نظر در خصوص مهمترین تحولات کشورهای اسلامی و منطقه، بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان همکاری اسلامی، دیدار با رییس جمهور مصر، دیدار با شیخ الازهر و اساتید برجسته الازهر، دیدار با سردبیران و رسانه های مصری و دیدار با نخبگان مصر از جمله اهداف و برنامه های رییس دوره ای جنبش عدم تعهد به مصر است.

سخن گفتن آمریکا ازمذاکره حیله گرانه است/مسئولان بداخلاقی راکناربگذارند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان، مسئولان و دیگر پرسنل نیروی هوایی ارتش، استمرار فشارهای گوناگون و تهدیدات ۳۴ ساله امریکا را همزمان با سخنان مسئولان این کشور درباره آمادگی برای مذاکره با ایران را نشان دهنده فقدان حسن نیت امریکایی ها دانستند و با اشاره به هوشیاری و مرعوب نشدن ملت ایران در مقابل حرکتهای حیله گیرانه تأکید کردند: ملت عزیز، بصیر و پر استقامت ایران روز ۲۲ بهمن متحد و کوبنده به میدان می آید و در حرکتی ملی و انقلابی، بار دیگر توطئه دشمن را برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب، ناکام می سازد.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه عده ای از روی ساده لوحی یا غرض از پیشنهاد مذاکره آمریکا خوشحال می شوند، تصریح کردند: من دیپلمات نیستم، من انقلابیم و حرف را صریح و صادقانه می گویم، شما (آمریکاییها) اسلحه را مقابل ایران می گیرید و می خواهید مذاکره کنید، ملت ایران مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان امریکایی ها مبنی بر اینکه توپ در زمین ایران است خاطرنشان کردند: توپ در زمین شماست. چرا که شما باید پاسخگو باشید که آیا سخن گفتن از مذاکره همزمان با ادامه فشار و تهدید، اصولاً معنایی دارد؟

ایشان افزودند: مذاکره برای اثبات حسن نیت است، شما از سر سوءنیت دهها کار انجام می دهید و بعد به زبان می گویید مذاکره! آیا ملت ایران می تواند باور کند که شما حسن نیت دارید؟

استقبال حدود ۱۰۰ نفر ازحامیان احمدی نژاد و مشایی از آنان در فرودگاه مهر آباد

پس از بازگشت احمدی نژاد از سفر به مصر وی در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال حدود ۱۰۰ نفر از حامیان خود و اسفندیار رحیم مشایی که وی را در این سفر همراهی می کرد قرار گرفت.

بر اساس این گزارش استقبال کنندگان که اکثریت آنها را مردان تشکیل می دادند با شعارهای حمایتی نسبت به حضور احمدی نژاد رئیس جمهور ابراز احساسات کردند.

رئیس جمهور که از داخل اتوموبیل نسبت به ابراز احساسات آنان پاسخ می داد، تقریبا با اکثریت آنان دست داد.

احمدی نژاد برای دقایقی با حضور در میان حامیان خود برای آنها سخنرانی و از حضورشان در فرودگاه قدردانی کرد.

شعارهای شنیدنی در راهپیمایی امسال/" من دیپلمات نیستم انقلابی ام"

راهپیمایان تهرانی در مراسم سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده و باشکوه خود، عظمت عشق به انقلاب اسلامی را بار دیگر به رخ جهانیان کشاندند.

راهپیمایان تهرانی با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود" من انقلابی ام" حمایت قاطع خود را از سخنان اخیر مقام معظم رهبری که به دولت آمریکا فرمودند" من دیپلمات نیستم یک انقلابی ام" نشان دادند.

شعارهای جدید مردمی در حمایت از بیانات رهبرمعظم انقلاب درخصوص عدم مذاکره با آمریکا چنین بود: مذاکره با آمریکا محال است، این سند زنده استقلال است، ملت ما هرگز نمی گذارد، کسی حق مذاکره با آمریکا ندارد.

بیشترین شعاری که در میان راهپیمایان در تهران شنیده می شود در مضمون تجدید میثاق با مقام معظم رهبری است که شعارهای" ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده" و" لبیک یا خامنه ای" و" تا آخر ایستاده ایم" از جمله آنان است.

بیش از ۲۰۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی مراسم ۲۲ بهمن امسال را پوشش خبری دادند.

اخلال در سخنرانی ۲۲ بهمن رئیس مجلس در قم

علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز که به سنت هرساله در راهپیمایی مردم قم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت می کند با اعتراض روبرو شد. این اعتراض ها تا حدی بود که سخنرانی وی را ناتمام گذاشت.

نماینده مردم قم در مجلس در حالی سخنرانی خود را در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه (س) شروع کرد که شعارهای" بصیرت بصیرت" و برخی شعارهای دیگر این سخنرانی را با اختلال مواجه کرده بود. رئیس مجلس در ابتدای سخنان خود بدون توجه به شعارهای معترضان در مجلس به سخنرانی خود که از قبل آماده کرده و مکتوب بود ادامه داد. در حالی که رفته رفته بر صدای شعاردهندگان افزوده می شد، صدای لاریجانی به سختی از پشت تریبون شنیده شد.

در این حین بخشی از جمعیت بر شدت شعارهای خود اضافه کردند و شعارهایی چون" خواص بی بصیرت" سر دادند و حتی اشیائی به سمت جایگاه سخنرانی رئیس مجلس پرتاب شد. در این شرایط حلقه محافظان لاریجانی در جایگاه تنگ تر شد و آنها از رئیس مجلس خواستند تا سخنرانی خود را متوقف کند، اما لاریجانی برای ادامه صحبت هایش اصرار داشت.

وی در واکنش به اعتراضات برخی از حاضرین گفت: امروز روز ۲۲ بهمن و روز مبارکی است و روزی است که باید با رهبر معظم انقلاب بیعت کنیم و نباید با اینگونه اقدامات این جشن بزرگ را خدشه دار کنیم. در ادامه وقتی حاضرین و معترضین در شبستان به سمت محل جایگاه سخنرانی حرکت کردند محافظان لاریجانی وی را که دیگر نماینده مردم قم در مجلس و استاندار قم همراهی می کردند به سمت پشت جایگاه هدایت کردند.

رهبر انقلاب: قضیه اى در مجلس پیش آمد؛ این کار بدى بود، این کار نامناسبى بود؛ اینجور کارها، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است

رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان با اشاره به اتفاقات مجلس فرمودند: قضیه اى در مجلس پیش آمد؛ قضیه ى بدى بود، قضیه ى نامناسبى بود؛ هم ملت را ناراحت کرد، هم نخبگان را ناراحت کرد. بنده ى حقیر هم از دو جهت ناراحت شدم: هم خودم در مقابل این قضایا احساس تأثر میکنم؛ هم به خاطر ناراحتى مردم، انسان احساس تأثر میکند. خب، رئیس یک قوه به استناد یک اتهامِ ثابت نشده و مطرح نشده اى در دادگاه، دو قوه ى دیگر را متهم کرد؛ این کار بدى بود، این کار نامناسبى بود؛ اینجور کارها، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است، هم خلاف اخلاق است، هم تضییع حقوق اساسى مردم است.

یکى از حقوق اساسى مهم مردم این است که در آرامش روانى و در امنیت روانى زندگى کنند؛ در کشور امنیت اخلاقى برقرار باشد. اگر یک فردى متهم به فساد است، نمیشود به خاطر او انسان دیگران را متهم کند؛ حتّى اگر ثابت هم میشد، چه برسد به اینکه ثابت نشده است، دادگاهى نرفته، محاکمه اى نشده. به استناد متهم کردن یک نفر، انسان بیاید دیگران را، مجلس را، قوه ى قضائیه را متهم کند؛ این کار درست نیست، این کار غلط است. بنده فعلاً نصیحت میکنم. این کار، کار شایسته اى براى نظام جمهورى اسلامى نیست. آن طرف قضیه هم، اصل این استیضاحى که در مجلس انجام گرفت، غلط بود. خب، استیضاح باید یک فایده اى داشته باشد. چند ماه به پایان کار دولت، استیضاح یک وزیر، آن هم باز با یک علت و دلیلى که مربوط به خود آن وزیر نیست، چه معنى دارد؟ چرا؟ این هم غلط بود.
این هم که شنیدم در داخل مجلس کسانى حرفهاى نامناسبى بر زبان آوردند، این هم غلط است. همه ى این قضایا، قضایاى نامتناسبى است با نظام جمهورى اسلامى؛ نه آن متهم کردن، نه آن برخورد کردن، نه آن استیضاح. دفاعى هم که رئیس محترم قوه از خودش کرد، آن هم یک قدرى زیاده روى بود؛ لزومى نداشت.

وقتى ما همه با هم برادریم، وقتى دشمن مشترک جلوى روى ما هست، وقتى توطئه را مى بینیم، چه کار باید بکنیم؟ تا امروز مسئولین در مقابل توطئه هاى دشمن همیشه کنار هم ایستاده اند، حالا هم باید همین جور باشد، همیشه هم باید همین جور باشد.

این را من صریح بگویم. این کارهائى که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائى که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانى که میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذکر داده ام. آن کسانى که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب اللّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن ها کارى از پیش نمیبرد.