به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد، از جذب حدود یک 1100 نفر از قضات جدید تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این کمیت به هیچ عنوان از کیفیت کار نمی‌کاهد، کارآموزانی که تحلیف می‌شوند کار خود را از دادسراها آغاز می کنند و طبق گزارش‌هایی که تاکنون از دادسراها داشته‌ایم نیروهای تازه جذب شده به لحاظ دانش و توانمندی در سطح بالایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه قاضی با صدور حکم عاقلانه و عادلانه می تواند زمینه ارتقا و تعالی خود را فراهم کند، افزود: مقام قضاء، مقام رفیعی است که می‌تواند با یک رسیدگی صحیح به پرونده‌ هم جامعه را از نوسانات اجتماعی رها سازد و هم خود را به کمال برساند.

رئیسی با اشاره به قدرت نمایی اخیر اشرار و اراذل در فضای مجازی گفت: روز گذشته همان طور که رسانه ملی هم اطلاع رسانی کرد، دادستان ما برای مقابله با برخی افراد شرور و ناامن کننده عرصه اجتماعی که بخشی از جامعه را ترسانده‌اند دستور بازداشت این اشرار را صادر کرده تا به دست عدالت سپرده شوند.

وی با بیان اینکه این اراذل جامعه را دچار اضطراب می‌کنند، تصریح کرد: قاضی ای که بتواند با احکام قاطعانه خود جامعه را از نوسانات و اضطراب حفظ کند عادل است چرا که احکام قضائی اضطراب اجتماعی را به امنیت و آرامش تبدیل می‌کند.

دادستان کل کشور با اشاره به برخی تلاشها برای نفوذ‌ در پرونده‌ها افزود: قاضی باید در مقابل همه این اعمال نفوذ‌ها بایستد و آنچه اقتضای حق است ببیند و انجام دهد و از هیچ صاحب قدرت و هیچ دوست و رفیقی نفوذ نپذیرد.

رئیسی با بیان اینکه تمام همت دستگاه قضائی آن است که اطاله دادرسی وجود نداشته و دستگاه قضایی از سلامت برخوردار باشد، خاطر نشان کرد: سلامت قوه قضائیه در گروی سلامت نیروی انسانی است.