به گزارش پارس به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، « دیپاک مشرا» کمیسیونر نظم و قانون پلیس هند گفت، یکی از دلایل افزایش تعداد این گزارش ها این است که بعد از تجاوز مرگبار دسامبر و محکومیت داخلی و خارجی آن به نظر می رسد که قربانیان حملات جنسی در هند اعتماد به نفس بیشتری را برای گزارش این نوع حملات به پلیس پیدا کرده اند.
وی افزود، امروزه زنان بسیاری هستند که هرگونه حمله و تجاوز جنسی علیه خود را به پلیس گزارش می دهند. وی تاکید کرد، بعد از حمله گروهی ۱۶ دسامبر دیگر کسی نمی خواهد بر این نوع جنایات سرپوش بگذارد.
پلیس هند اعلام کرد از اول ژانویه تا بیست و چهارم مارس در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۲ گزارش اتهامات جنسی به پلیس ۱۴۸ درصد افزایش داشته و به رقم ۳۵۹ رسیده است. آمار تعرض جنسی نیز در مدت زمان مشابه با ۵۹۰ درصد افزایش به ۷۹۴ مورد رسیده است.

در پی تجاوز مرگبار چند جوان هندی به یک دختر دانشجو در ۱۶ دسامبر که منجر به مرگ این دانشجو شد، تظاهرات گسترده ای در سراسر این کشور برگزار شد که در آنها از دولت خواسته شده بود تدابیر کافی را برای جلوگیری از تکرار اتفاقاتی از این دست اتخاذ کند.