پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رضا سراج- توئیت آقای هاشمی: "دنیای فردا، دنیای گفتمان ها ست نه موشک ها "  چراغ سبز به آمریکا و اسرائیل برای برجام 2 و 3 است. در این نوشتار، توئیت ایشان نقد و به چرایی طرح این مسئله پرداخته می شود.

نقد توئیت هاشمی:

اندیشمندان علوم سیاسی در دسته بندی انقلاب ها، سه انقلاب را به عنوان انقلاب بزرگ و گفتمان ساز معرفی می کنند. به اذعان اندیشمندان این حوزه، انقلاب اسلامی یکی از سه انقلاب بزرگ چند قرن اخیر است. انقلاب فرانسه منشاء گفتمان لیبرالیسم شد. انقلاب روسیه گفتمان مارکسیسم و کمونیسم را به منصه ظهور رسانید و انقلاب اسلامی هم گفتمان بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی را برای جهان اسلام و سلطه ناپذیری را برای جهان مستضعفین به ارمغان آورد.

گفتمان انقلاب اسلامی خواهان هویت یابی مسلمانان، وحدت امت اسلامی، سلطه ناپذیری و عزتمندی مسلمانان و همچنین مقاومت اسلامی در مقابله با رژیم اشغالگر قدس می باشد. بدیهی است انقلابی با این ویژگی های گفتمانی همواره با تهدید مواجه می گردد. از همین رو و در شرایطی که همه گزینه های دشمن روی میز است، بازدارندگی شرعا و عقلا واجب می شود. در این راستا برنامه موشکی ایران بخشی از برنامه بازدارندگی جمهوری اسلامی است.

چرایی توئیت هاشمی:

با عنایت به توضیحات فوق، باید در چرایی توئیت هاشمی به کنکاش پرداخت. واقعیت این است که دولت مورد حمایت ایشان با اعتماد به آمریکایی ها از یک سو مزیت های راهبردی را در موضوع هسته ای به طرف های غربی واگذار کرده و از سوی دیگر با بد عهدی طرف های آمریکایی و اروپایی مواجه شده است. در چنین شرایطی که دولت روحانی نمی تواند پاسخگوی وعده های خود و مطالبات جامعه باشد، آقای هاشمی ظاهرا چاره کار را در اجرای برجام 2 و 3 می بینند تا دولتشان مستعجل نگردد.

متأسفانه آقای هاشمی فکر می کنند اگر جمهوری اسلامی از عمق راهبردی خود در منطقه عقب نشینی کند و برنامه موشکی اش را متوقف نماید، مشمول لطف آمریکایی ها قرار می گیرد. بر این اساس، نه به موشک توئیتی برای آمریکا و اسرائیل است.