به گزارش پارس به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا پیش از پایان دادن به سفر خود به عربستان سعودی، در سفارت واشنگتن در ریاض سخنانی درباره روابط این دو کشور،‌ ایران و بحران یمن مطرح کرد.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، جان کری در این نشست گفت: «می‌خواهم این موضوع را برای همگان در اینجا روشن کنم چرا که من برخی روزنامه‌ها را خوانده و در تلویزیون شنیدم که مردم می‌گویند "آمریکا شاید مانند قبل، دارای روابط قدیمی که با عربستان سعودی داشته، ندارد" یا اینکه "به خاطر توافق ایران، ‌روند امور تغییر کرده و اکنون نوعی اتحاد منطقه‌ای جدید وجود دارد"».

او افزود: «ببینید دوستان، ما یک رابطه مستحکم و اتحاد واضحی داریم و دوستی بسیار نزدیک ما با عربستان سعودی بیشتر از هر زمان دیگر است و به خاطر کار ما برای نابود کردن برنامه سلاح هسته‌ای یک کشور در منطقه، هیچ چیزی تغییر نکرده است».

کری ادامه داد: «من این موضوع را در همان روز در وین که بیانیه‌ها را اعلام کردیم،‌ گفتم که ما با توافق از شر یک سلاح هسته‌ای خلاص شدیم اما این موضوع ما را از دیگر موضوعاتی که مورد نگرانی و ذغذغه ما است، ‌جدا نمی‌کند».

وزیر خارجه آمریکا به دیدارهایش با سعودیها و دیگر اعضای حاضر در نشست شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و درباره یمن هم اینطور گفت :‌«ما روز گذشته توافق کردیم که به سختی درباره یمن کار کنیم. ما درباره اینکه چطور قادر به تسریع بخشیدن به تلاش جهت ایجاد صلح در یمن باشیم، نظرات جدیدی داریم. عربستان سعودی متعهد به کار در جهت با ثبات کردن سوریه و فرونشاندن این اختلاف شدید بین سنی و شیعه است. هیچکسی این را نمی‌خواهد».