به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام و المسلمین‌ محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نودویکمین نشست خبری خود با بیان اینکه با مقاومت ملت و مسئولان و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری قضیه مذاکرات به این مرحله‌ای که شاهدش هستیم، رسید، اظهارداشت: با به نتیجه رسیدن برجام بخشی از ظلم عظیمی که دشمن و در راس آن آمریکا در سالیانی بر این ملت روا داشته بود به همراه تحریم‌ها رفع شد.

 

سخنگوی قوه قضائیه افزود: امیدواریم با تلاش همه قوا و بخصوص دولت محترم با وعده‌هایی که داده شده، اکنون با مجاهدت بیشتر از گذشته با مدیریت صحیح کشور از رکود خارج شود و بتواند در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم و بیکاری قدم‌های بلندتری را بردارد و همانطوری که در جلسات قبل عرض کردم در این خصوص قوه قضائیه هم این آمادگی را دارد که در  جهت کمک برای رفع مشکلات معیشتی مردم و تولید بیشتر با دولت همکاری و مساعدت کند.

 

 

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: امیدوارم با التزام همگان به قانون، در هفتم اسفند انتخاباتی پرشور و در فضایی آرام و با مشارکت حداکثری واجدان شرایط را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در این مدت نسبت به سنوات گذشته پرونده زیادی نداشتیم و تنها در 31 استان 40 پرونده تشکیل شده است که بیشتر آنها مربوط به مواردی است که در فضای مجازی تخریب‌هایی علیه نامزدها صورت گرفته است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: اگر قبل از اعلام رسمی از طریق مراجع رسمی گمانه‌زنی‌هایی در مورد کسانی که رد یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند شود، خلاف قانون است، که در یک مورد حدود 700 پیامک رد و بدل شده بود که افراد دستگیر شدند و تحت تعقیب هستند.