به گزارش پارس به نقل از تسنیم،محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به هجمه‌های اخیر به شورای نگهبان، اظهار داشت: سابقه مخالفت عده‌ای از اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان طولانی است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم که عده‌ای از اصلاح‌طلبان اصولاً با وجود شورای نگهبان موافق نیستند و استدلال آنها این است که شورای نگهبان کار غیرضروری انجام می‌دهد، چون مردم خودشان صاحب نظر هستند، لذا با این اتکای فریبکارانه باید اصلاح‌طلبان این سوال را پاسخ دهند که آیا برای همه مردم مقدور است که 12 هزار ثبت‌نام کننده در مجلس شورای اسلامی را تک تک بررسی کرده و با تشخیص کامل به افراد رأی دهند و چنین چیزی در کشور ممکن است؟

دبیرکل حزب مؤتلفه تأکید کرد: باید این سؤال را پرسید که در دوره سوم و ششم مجلس شورای اسلامی که گروه‌های چپ سابق و اصلاح‌طلب جدید اکثریت مجلس را بدست آوردند، چطور آن زمان شورای نگهبان متهم به عمل جناحی نشد؟

حبیبی با تأکید بر اینکه ادعاهای مخالفان شورای نگهبان پایه منطقی ندارد، گفت: البته کسی به هیچ‌وجه معتقد نیست که 12 نفر معصوم در شورای نگهبان نظر می‌دهند و چه بسا ممکن است در برخی مواقع اطلاعات‌ آنها ناقص باشد و یا مشکلات دیگری وجود داشته باشد که آن اشکالات نیز قابل توجه است و بنده منکر این موضوع نیستم.

وی ادامه داد: بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی اصولاً مورد شناسایی کامل قرار نمی‌گیرند و برای آنها عدم صلاحیت اعلام نمی‌شود، بلکه عدم احراز صلاحیت اعلام می‌شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به حجم بالای ثبت‌نام برای انتخابات مجلس توسط اصلاح‌طلبان، تصریح کرد: تردیدی نیست اصلاح‌طلبان از ماه‌های قبل تصمیم گرفتند تعداد زیادی را برای نام‌نویسی در انتخابات مجلس دهم ترغیب کنند، البته نام‌نویسی تعداد زیاد آنها همگی مربوط به ترغیب اصلاح‌طلبان نیست، بلکه عده‌ای نیز هیچ ارتباطی به اصلاح‌طلبان ندارند و در دوره‌های قبلی نام‌نویسی نکرده‌اند و خودشان تشخیص دادند که برای نمایندگی نام‌نویسی کنند.

حبیبی درباره هدف اصلاح‌طلبان از ثبت‌نام گسترده در انتخابات مجلس دهم، خاطرنشان کرد: اینکه اصلاح‌طلبان در دوره مجلس دهم با عددی بسیار بالاتر از دوره‌های قبلی وارد نام‌نویسی شدند، می‌تواند حکایت از برنامه‌ریزی آنها داشته باشد و مهمترین علت این امر این باشد که شورای نگهبان را به ردصلاحیت‌های افراد به صورت گسترده متهم کنند.