به گزارش پارس به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری دولت سوریه (سانا) ؛ عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: " حملات خمپاره ای تروریستی به مناطق مسکونی، مدارس، دانشگاه ها و بیمارستان ها نتیجه دستور خارجی ها برای تشدید همه جانبه شورش ها است. "

وی افزود، هدف القای این امر است که" تروریست ها به قلب پایتخت حمله می کنند… و اینکه آنها به اهداف تهاجمی خود علیه سوریه دست می یابند. "

به گفته زعبی، " دستور خارجی" برای انجام حملات روز پنج شنبه در دانشکده معماری در مرکز شهر" هم راستا با تصمیم اعطای کرسی سوریه در اتحادیه عرب" به مخالفین صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: " سازمان های جاسوسی ترکیه، قطر و چندین کشور عربی و غربی در تلاش هستند تا دولت سوریه را ساقط کنند. "

روز دوشنبه گذشته پس از تصمیم کشورهای عضو اتحادیه عرب برای اعطای کرسی سوریه به گروه موسوم به ائتلاف ملی، احمد معاذ الخطیب، رئیس این ائتلاف، به سخنرانی در نشست دوحه پرداخت.

رهبران عرب همچنین بر" حق هر دولت برای ارائه همه انواع تمهیدات دفاع از خود، شامل نظامی، برای پشتیبانی از مقاومت مردم سوریه و ارتش آزاد سوریه" تأکید کردند.

قطر، میزبان نشست، و همچنین عربستان قویا خواهان تسلیح مخالفین سوری هستند.

این در حالی است که انگلستان و فرانسه نیز تمام تلاش خود را می کنند تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ترغیب به تسهیل تحریم های تسلیحاتی سوریه کنند تا بدین ترتیب بتوانند گروه های مخالف دولت بشار اسد را مسلح به تجهیزات سنگین و پیشرفته کنند.