به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اماراتی دی نشنال، تجار برجسته امارات در نشستی که روز چهارشنبه بین مقامات آمریکایی و اماراتی برگزار شد از زیان اقتصاد امارات به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران شکایت کردند.
بر اساس این گزارش جامعه تجار امارات معتقد است تحریم های سخت گیرانه علیه ایران موجب زیان این کشور شده است.
عبدالعزیز الغریر، یکی از تجار برجسته دبی که در نشست روز چهارشنبه با هیئت تجاری آمریکا به سرپرستی خوزه فرناندز، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا شرکت داشت گفت: « ما در این نشست درباره ایران به گفت وگو پرداختیم. امارات هجدهمین شریک تجاری آمریکاست و ما برای روابطمان ارزش قائلیم. بنابراین به تحریم ها احترام می گذاریم و به آنها عمل می کنیم. اما منافع جامعه تجار امارات نیز باید مورد توجه قرار گیرد» .

وی افزود: « ما دوست نداریم زمانی که به تحریم ها احترام می گذاریم و دیگران به تحریم ها توجه نمی کنند، مسیر فعالیت های تجاری به سمت این کشورها متمایل شود. همه می دانند که آنها کدام کشورها هستند. »
الغریر که در حاشیه کنفرانسی در دبی سخن می گفت، اظهار داشت: « اگر شما تحریم ها را اعمال کنید، یا باید آنها را به صورت گسترده اجرا کنید و یا اینکه به ما اجازه بدهید با شرکایمان تجارت کنیم. تجارت موز، سیب و ماشین لباسشویی و ظرف شویی استراتژیک نیست، اما (متوقف شدن آنها) آزار دهنده است. »
وی از اشاره به نام کشورهایی که تحریم ها علیه ایران را نقض می کنند خودداری کرد.
فرناندز نیز در دیداری که با عنوان روابط آمریکا و امارات ترتیب داده شده بود، از اظهار نظر مستقیم در خصوص تحریمهای ایران خودداری کرد. وی گفت: « ما انتظار توصیه های خوب و انتقادات قوی از دوستان خود را داریم. »
آمارهای رسمی منتشر شده در هفته جاری نشان داد که تحریم ایران به شدت تجارت دبی را تحت تاثیر قرار داده است. حجم مبادلات تجاری بین دبی و ایران در سال ۲۰۱۲ تقریبا یک سوم کاهش یافته و از ۳۶ میلیارد درهم (۹.۸میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۱ به ۲۵ میلیارد درهم در سال ۲۰۱۲ رسیده است. محدودیت های مالی اعمال شده، صادرات و واردات تمام کالاها را با مشکل مواجه کرده است.