به گزارش خبرگزاری فارس، « عیسی نشار» تاکید کرد: ما به جدیت قطر و مصر در راستای تحقق آشتی ملی اطمینان داریم و از تمامی طرح های عربی در این زمینه استقبال می کنیم و خواستار اجرای عملی طرح شیخ « حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر در اسرع وقت هستیم.

نشار تصریح کرد که دولت متبوعش و جنبش حماس آشتی ملی را گزینه ای استراتژیک و اساسی می دانند و از هیچ تلاشی برای تحقق این آشتی بر اساس توافقنامه های قاهره و دوحه دریغ نخواهند کرد.

وی عنوان کرد که « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و جنبش فتح باید به توافقات انجام شده و حل و فصل تمامی پرونده ها به ویژه پرونده سازمان آزادی بخش فلسطین به طور برابر و همزمان پایبند باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مسئول فلسطینی اشاره کرد که جنبش حماس همانگونه که برخی مدعی هستند، ترس و هراسی از برگزاری انتخابات ندارد، بلکه همواره به ملتش اعتماد داشته و آن ها را مورد احترام قرار می دهد و باکی از حکم کردن به صندوق های رای ندارد، زیرا این جنبش بسیار گسترده و محبوب است و دارای اصول دمکراتیک شفاف و واضحی است.

امیر قطر سه شنبه گذشته در حاشیه فعالیت های نشست سران کشورهای عربی در دوحه پایتخت قطر پیشنهادی را برای برگزاری اجلاس کوچکی در قاهره در اسرع وقت با مشارکت کشورهای عربی و جنبش های فتح و حماس به منظور تحقق آشتی ملی فلسطین طبق جدول زمانی معین و تشکیل دولت وفاق ملی و توافق در زمینه برگزاری انتخابات در مدت زمانی مشخص ارائه داد.