به گزارش پارس به نقل از فارس،سیداحمدرضا دستغیب در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (28 دی 1394) گفت: تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری تلاش مجدانه دستگاه دیپلماسی دولت و مقاومت و پایداری آحاد ملت، اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه را به دنبال داشت و امیدواریم این مهم همراه و همگام با اقتصاد مقاومتی به توسعه و پیشرفت این سرزمین بیانجامد.

وی افزود: ضمن توصیه به همگان نسبت به اعتماد به جوانان می‌گویم که از سپردن مسئولیت به آنان هراسی به دل راه ندهید. این شایستگان مسئولیت‌ها را بهتر، متعهدانه‌تر، سریع‌تر و با ابتکار بیشتری به پیش می‌برند.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: شایسته و بایسته است متولیان امر در برنامه‌ریزی‌ها نسبت به اشتغال جوانان اهتمام بیشتری داشته باشند. شورای عالی جوانان احیا و این مجموعه مهم از مهجوریت خارج شود.

دستغیب اظهار داشت: در تصویب نهایی برنامه ششم توسعه باید نهایت دقت را به خرج داد. جایگاه و نقش جوانان پررنگ‌تر از قبل و ارائه خدمات به آنها بر اساس برنامه زمانبندی شده طرح‌ریزی شود. به راستی اگر برنامه ششم به عنوان مجموعه‌ای از احکام که تنها خلاء قوانین مورد نیاز دستگاه‌ها را مرتفع می‌کند نگریسته شود، اطلاق عنوان برنامه چه سودی دارد؟

وی افزود: مجموعه احکام برنامه ششم باید در یک انسجام و به هم پیوستگی معنادار در مدت 5 سال به طور عینی و عملی منجر به افزایش رفاه، کاهش فقر، تحرک بخش غیردولتی و ارتقاء‌ سلامت، تقویت معنویت و اخلاق شود و به طور خاص توجه به خانواده جلوگیری از تزلزل و کاهش جایگاه زن و دختر در جامعه و تحقق مطالبات ایشان و حضور پررنگ‌تر در فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت مجموعه‌ای یکپارچه و متشکل است که متاسفانه تصمیم‌گیری‌های مقطعی شتاب‌زده و کوتاه مدت پیامدهای ناگواری را به دنبال داشته است. نادیده گرفتن موتور محرکه این پیکره ارزشمند یعنی معلمان که دغدغه مخارج گوناگون زندگی را دارند یعنی نادیده گرفتن دغدغه ساختن انسان‌هایی صالح و مفید برای جامعه.

دستغیب با اشاره به مشکلات محیط زیستی در کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های میلیونی چه کمکی به ارتقاء سطح سلامت در جامعه می‌کند؟ فضای سبز در هوس سودجویی زمین‌خواران محو می‌شود و مایه تعجب و نگرانی است که برخی نمایندگان به دنبال توسعه صنایع آلوده‌ساز پالایشگاه پتروشیمی در ورودی شهر شیراز که محور گردشگری است، هستند.

وی با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها گفت: امید است خبر پایان تحریم‌ها نوید پایان سوءاستفاده‌ها، اختلاس‌ها و رانت‌های دولتی را به ارمغان آورده دست کاسبان تحریم و چپاولگران بیت‌المال را قطع و سریال غم‌انگیز اختلاس به پایان برسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: متاسفانه طی چند روز گذشته برخلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری در رعایت اخلاق و تقوای سیاسی شاهد اقدامات تخریبی برخی از نزدیکان نمایندگان بودیم. از همکاران نماینده می‌خواهم تا در نحوه استفاده از فضای مجازی نسبت به طرفداران خود در رعایت اخلاق و تقوای سیاسی تذکرات لازم را بدهند.

دستغیب خاطرنشان کرد: نسبت به ورود منابع نامشروع از محل رانت و قاچاق واردات خودروها و کالاهای لوکس از یک سو و انتفاع حاصل از قراردادهای پیمانکاری و سود سرشار از خرید و فروش زمین در سواحل خلیج فارس از سوی دیگر قویا هشدار می‌دهم اقداماتی که به ثروتمندتر شدن افراد کمک می‌کند و فاصله طبقاتی را افزایش می‌دهد و ثروت سرشار و نامشروع آن کاندیداهای مجلس را ارتزاق می‌کند

وی ادامه داد: همان ثروتی که از خرید و فروش باغ شهری‌ها در دهه گذشته ایجاد شد امروز در لباسی دیگر از همان جنس نامأنوس در قالب خرید و فروش زمین‌های سواحل مورد اشاره برور پیدا می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: مردم شیراز از انتقال حجم وسیعی از سرمایه‌های استان به منطقه جنوبی استان در خلال سفر رئیس‌جمهور در کمال تعجب با حمایت یکی از نمایندگان خود و استاندار وقت بسیار گله دارم. همه فارس متعلق به فارسیان است اما توضیح ناعادلانه ثروت و رجحان منافع شخصی و جهت دادن به منابع استان به منطقه خاص خلاف شرع و عقل است.