به گزارش پارس به نقل از فارس،اولین نشست خبری حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ظهر امروز در دفتر این حزب برگزار شد.

عطاءالله حکیمی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیات مؤسس حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی ضمن ابراز خرسندی از اجرای نهایی برجام، گفت: خوشحالیم که ملت ایران به چیزی که حقش بود رسیده و امیدوارم از این پس روزهای خوبی برای کشور رقم زده شود.

حکیمی درباره دلایل تشکیل حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی گفت: در فضای سیاسی بعد از انقلاب جای احزاب توانمند و دارای ساختار تشکیلاتی که در سیاست گذاری های کلان منشاء اثر باشند برای اعتلای ملی خالی است و این حزب با توجه به نیاز روز جامعه امروزی ایران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ما تصمیم داریم حزبی کاملا تشکیلاتی، فعال و همه جانبه داشته باشیم، تاکید کرد: میخواهیم در بین سایر احزاب برای ملت یک الگوی انسجام باشیم و اصول و معیارهای انقلاب اسلامی را به عنوان سر مشق خود قرار داده‌ایم. 

عضو هیات مؤسس حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی درباره برنامه های آینده حزب متبوع خود گفت: برنامه ریزی ما فقط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان نیست بلکه هدف ما دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

حکیمی درباره مرامنامه و خط مشی حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی نیز اظهار داشت: ما دقیقا  ساختاری منسجم برای این حزب تعریف کرده ایم که تمامی ابعاد جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی‌ و فرهنگی را در بر می گیرد؛ همچنین استانداردهای لازم را متناسب با سطح جامعه ایران تعریف کرده ایم.

وی با یادآوری این نکته که  یک دهه از فعالیت حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی  می گذرد، گفت :ما از سال 84 شروع به فعالیت کرده‌ایم  و در سال 92 رسما موفق شدیم یک رئیس‌جمهور را به مردم عرضه کنیم چون آقای روحانی در اولین سخنرانی خودشان برای انتخابات گفتند که به دعوت حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی وارد عرصه انتخابات شده اند.

حکیمی با بیان اینکه ایران یک الگو برای تمامی کشورهاست، اظهار کرد: ما بعد از 37 سال خوشبختانه توانسته ایم یک الگوی جامع و کامل برای دیگر کشورها باشیم؛ قبل از انقلاب کسی ایران را نمی‌شناخت و دقیقا ما سیاست‌های امپریالیستی آمریکا را اجرا می‌کردیم و جایگاهی بین کشورهای اسلامی نداشتیم اما به لطف اراده امام راحل و فرزندان انقلاب این پیروزی را شاهد بودیم و از یک کشور کاملا عقب‌افتاده به یک کشور قدرتمند تبدیل شده‌ایم به طوری که با 6 کشور قدرتمند دنیا پای میز مذاکره می‌نشینیم.

وی تاکید کرد: لیست ارائه شده از سوی این حزب کاملا مستقل بوده ولی با خط و مشی اصولگرایان سازگاری دارد؛ البته آن دسته از اصلاح طلبانی که به اصل ولایت فقیه معتقدند نیز در عمل می توانند مورد حمایت قرار بگیرند.

عضو هیات مؤسس حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ یک از افراد پیشنهادی ما رد صلاحیت نشده اند ولی منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره اعضای خود هستیم.

در ادامه این نشست حسن محبتی سخنگوی هیأت موسس حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی نیز با ابراز خرسندی از برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران گفت: اتفاقات روز گذشته برگ زرین دیگری در تارخ این کشور و ما اجرای برجام و برداشته شدن تحریم های ظالمانه علیه ایران را  به مردم تبریک می گوییم.

وی ادامه داد: کشور ما پایان یک دهه مبارزه هسته‌ای را با پنج کشور بزرگ و قدرتمند جهانی را شاهد بود و امیدواریم که این آغاز فعالیت دیپلماسی در زمینه توسعه اقتصادی کشور باشد.

محبتی با بیان اینکه دولت به سال های پایانی خود نزدیک می شود، گفت: ما امیدواریم دولت در سال های باقی مانده از عمر خود به تمام وعده‌هایی که داده عمل کند و کشور را از لحاظ اقتصادی به جایگاه مطلوبی برساند.

سخنگوی هیأت موسس حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی ادامه داد: حال که این فرصت دست داده تا سیاسیون ما خود را در عرصه جهانی نشان دهند، امیدواریم که بتوانند برای ملت ایران سرافرازی به ارمغان بیاورند و البته امیدواریم که دشمنان ما به وعده‌هایی که در این توافق داده‌اند عمل کنند.

محبتی درباره دلایل تشکیل حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی نیز گفت: این حزب در یک دهه گذشته فعالیت رسمی داشته اما ما با پوست‌اندازی جدید و تغییر رویه می‌خواهیم در انتخابات مجلس دهم حضور داشته باشیم؛ البته ناگفته نماند که ما برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سخنگوی حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی خاطر نشان کرد: این حزب در انتخابات سال 84 طعم شکست مبارزاتی را چشید و کاندیدای مورد نظرش پیروز نشد اما خوشبختانه  سال 92 پیروزی حاصل شد؛ البته متاسفانه برخی کسانی که در انتخابات های گذشته مورد حمایت حزب قرار گرفتند بعد از دستیابی به اهداف خود، بداخلاقی کردند.

محبتی با اشاره به منشور حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی عنوان کرد: ما چهار منشور برای حزب در نظر گرفته‌ایم و خط مشی ها و مرامنامه خود را بر اساس آنها تهیه کردیم که این چهار  عبارت است از منشور جهانی، منشور ملی، منشور منطقه‌ای و منشور اعتقادی.

وی با اشاره به این چهار منشور گفت: رفتار دولت یازدهم در عرصه بین‌الملل یکی از رکن های منشور جهانی است؛ ما اعتقاد داریم که می‌توانیم با استفاده از این منشورها مشکلات متنوعی که در کشور وجود دارد را برطرف کنیم و با استفاده از فرهنگ غنی ایرانی و تمدن تاریخی این مشکلات را از پیش رو برداریم.

محبتی تاکید کرد:‌ ایران تنها کشوری است که با 15 همسایه خود به صورت خاکی و یا آبی ارتباط دارد و ما باید با تمامی این کشورها تعامل داشته باشیم و در منطقه حرف اول را بزنیم.

سخنگوی حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی درباره منشور ملی گفت: برای دستیابی به چنین جایگاهی در منطقه باید استقلال، آزادی، جمهوریت و در رأس همه آنها اسلامی بودن را رعایت کرده تا بتوانیم تمامیت عرضی ایران را حفظ کنیم.

وی تأکید کرد: آزادی بیان یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی ایران است و همین مساله باعث شده ایران در تمامی کشورهای دنیا سرآمد شده و الگویی برای تمام جهان باشد.

سخنگوی حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی درباره خط مشی این حزب، گفت: این حزب با توجه به نیاز امروز فضای سیاسی کشور ایجاد شده و می‌خواهیم در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

محبتی ادامه داد: ما امروز رسما اعلام موجودیت می‌کنیم و می‌گوییم که هدف ما فقط انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان نیست بلکه برنامه‌ریزی ما برای ریاست جمهوری است.

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری کنگره رسما نامزد مورد حمایت خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کنیم و سفرهای استانی این نامزد شروع خواهد شد.

وی درباره لیست این حزب برای انتخابات مجلس نیز گفت: در انتخابات مجلس لیست خواهیم داشت و در این لیست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان حضور خواهند داشت، اما باید خاطرنشان کنم اصلاح‌طلبانی که با منشور و مرامنامه ما همسو و یکسان هستند مورد حمایت قرار می‌گیرند ولی 90 درصد لیست ما اصولگرایان خواهند بود.