به گزارش پارس به نقل از فارس،سیدحسین هاشمی ظهر امروز در حاشیه چهارمین دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی تابعه استان تهران که با محوریت هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان تهران در پارک فن‌آوری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام نشدن لیست تائید صلاحیت‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صبح امروز در وزارت کشور جلسه داشتیم و بعد از آن مستقیماً به پردیس آمدم، اما یک آمار کلی وجود دارد که در حال حاضر لیست در دفتر است تا بعد از مشاهده ریز آن، تعداد را اعلام کنیم.

وی افزود: آنچه در وزارت کشور مشاهده کردیم آمار بالایی بود و به نظرم این تعداد بالای رد صلاحیت‌ها به دور از انتظار بود.

استاندار تهران ادامه داد: این تعداد بالای رد صلاحیت‌ها به دور از انتظار بود و چنین انتظاری از هیئت نظارت استان تهران نداشتم، اما باید بررسی کامل و جامعی در این خصوص صورت بگیرد.

هاشمی ادامه داد: هنوز 20 روز مهلت قانونی وجود دارد و داوطلبان می‌توانند شکایت کنند و به هر دلیلی که رد صلاحیت شده‌اند، می‌توانند طی این زمان به شورای نگهبان مراجعه کنند و به طور حتم با بررسی مجدد افرادی که حقشان حضور در لیست تائید است، مجدداً به انتخابات بازگردند.

استاندار تهران افزود: امیدواریم این انتخابات با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، باشکوه هر چه تمام‌تر و با حضور حداکثری در هفتم اسفندماه رقم بخورد.

وی در خصوص ورود افراد دولتی و تبلیغات در فضای مجازی اظهار کرد: تمام افرادی که مسئول هستند، حتی شائبه حمایت از کاندیدایی هم نباید در مورد آنها باشد و در استانداری و وزارت کشور اعلام کردیم که کاملاً بی‌طرفانه وارد عرصه انتخابات می‌شویم.

هاشمی تصریح کرد: تمام افراد دست‌اندرکار مجری انتخابات، ادارات، شهرداران، شورای شهرها موظف هستند که در این رابطه بی‌طرف باشند و اگر خدای ناکرده خبری به ما برسد که فردی تخلف کرده و خارج از وظیفه قانونی ورود کرده حتماً تذکر داده و برخورد خواهیم کرد.

استاندار تهران ادامه داد: یک مورد از این تخلفات وجود داشت که از اعضای شورای شهر در یکی از شهرستان‌های ما رسماً به حمایت از یک کاندیدا پرداخته بود که با تذکر جدی بنده مواجه شد و در صورت ادامه این روند با این فرد برخورد خواهد شد.

وی در خصوص دو روز تعطیلات اعلام شده در زمینه آلودگی هوا گفت: صبح در جلسه نبودم، اما با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و حضور تمام اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا در جلسه صبح امروز و آمار، ارقام و پیش‌بینی‌های ارائه شده در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وضع هوای تهران خوب نخواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: بر همین اساس تعطیلات مدارس را در شهر تهران و شهر ری اعلام کردیم، اما برای شنبه هفته جاری 29 دی‌ماه که روز هوای پاک است دو ساعت آغاز فعالیت کارمندان را به تأخیر انداختند.

استاندار تهران افزود: امیدواریم مردم در این روزها همراهی داشته باشند و طرح زوج و فرد از درب منازل که از فردا آغاز می‌شود را انجام دهند و در این دو روز که هوا آلوده و بیش از حد استاندارد تهران خواهد شد، کمک کنند تا آلودگی کاهش پیدا کند که این برای سلامتی مردم مفید است.

وی ادامه داد: همکاری مردم بسیار مفید است، دفعه پیش که این آلودگی به وجود آمد مردم با همراهی خودروهای خود را بیرون نیاوردند و ترافیک تهران بسیار روان بود و این کمک کرد هوای آلوده تهران به سرعت و کوتاه‌ترین زمان به حد قابل قبول رسید.

هاشمی در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز توسط افراد سودجو در زمان انتخابات نیز گفت: در این جلسه به فرمانداران و شهرداران تذکر دادم که غفلت نکنند زیرا دهه مبارک فجر و انتخابات را در پیش داریم و گرفتاری‌های این دو رویداد نباید به مسئولیت اصلی آن‌ها لطمه بزند.

استاندار تهران افزود: اما بهترین روش همان سیاستی است که تاکنون انجام شده و موفقیت 95 درصدی پیشگیری است و نباید در این زمان‌های خاص غافل شوند و فرصتی را برای افراد سودجو فراهم کنند.