به گزارش پارس به نقل از فارس، «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان ظهر امروز با «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل، در دفتر کار خود ملاقات کرد.

در آغاز این دیدار سفیر ایران در کابل در خصوص موضع و دیدگاه کشورش در قبال رویدادهای اخیر به ویژه روابط با عربستان سعودی اطلاعاتی را در اختیار ربانی گذاشت.

بهرامی گفت: با توجه به یادداشت‌های تفاهم میان 2 کشور، زمان دیدارهای متقابل و نوبتی وزرا و معاونان وزارت‌های امور خارجه از کشورهای همدیگر فرا رسیده است که در حاشیه این دیدارها می‌توان نشست‌های کمیسیون‌های مشترک 2 کشور را نیز برگزار کرد.

بهرامی در ادامه، مشکل زمین کنسولگری ایران در هرات را یادآور شد و گفت که آماده گفت‌وگو با مسئولین افغانستانی در این رابطه هستیم.

در ادامه این نشست صلاح‌الدین ربانی گفت: افغانستان طرفدار تنش میان کشورهای اسلامی نبوده و خواهان حل مشکلات به میان آمده در روابط ایران و عربستان است.

ربانی افزود: مقام‌های وزارت امور خارجه افغانستان در آینده نزدیک به ایران سفر خواهند کرد و از سفر مقام‌های وزارت امور خارجه این کشور به کابل آماده استقبال خواهد شد.

وزیر امور خارجه در ادامه، راجع به حل مشکل زمین اصلی کنسولگری ایران در هرات گفت: به شعبات مربوطه در وزارت امور خارجه و نمایندگی این وزارت در ولایت هرات وظیفه خواهد سپرد تا در گفت‌وگو با همکاران ایرانی برای حل مشکل یاد شده تلاش کنند.