به گزارش پارس ؛ ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، الطاهر بلعباس، سخنگوی کمیته ملی دفاع از حقوق بیکاران در الجزایر عنوان داشت: تظاهرات روز شنبه که در منطقه" الوادی" برگزار می شود در راستای برگزاری اعتراضات اخیر در مناطق جنوبی این کشور از چند هفته قبل تاکنون صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: دولت نمی تواند بر روی شرایط اقتصادی نامناسب کشور و شرایط معیشتی بیکاران سرپوش بگذارد و این مسئله تنها در جنوب الجزایر مطرح نیست، بلکه در تمام مناطق کشور مشاهده می شود.

بلعباس همچنین تاکید کرد: بیکاران الجزایری خود را برای مشارکت در این تظاهرات میلیونی بعد از برگزاری تظاهرات اخیر در منطقه" ورقله" آماده می کنند.

وی در ادامه افزود: با وجود سخنان مسوولین و وعده های آنها در زمینه اشتغال بیکاران، اما مسوولان الجزایری تاکنون مستقیما با مسوولان کمیته ملی دفاع از حقوق بیکاران صحبت نکرده اند.

به دنبال برخورد نیروهای امنیتی الجزایر با تظاهرکنندگان در شهر" غردایه" دستکم ۳۰ تظاهرکننده و ۱۵ تن از نیروهای امنیتی مجروح شدند.

هزاران تن از مردم الجزایر روز پنجشنبه با برگزاری تظاهرات گسترده، خواهان برکناری دولت و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان شده بودند.