به گزارش پارس به نقل از تسنیم، «عادل الجبیر» وزیر خارجه رژیم سعودی، روز پنجشنبه به چند کشور آسیایی سفر می‌کند. تشریح عوامل بروز تنش میان ریاض و تهران و نیز آخرین تحولات اوضاع در یمن و سوریه محور این سفر 4 روزه الجبیر خواهد بود.

منابع آگاه در ریاض، امروز- سه‌شنبه به خبرگزاری آلمان اعلام کردند که عادل الجبیر از روز پنجنشبه سفر آسیایی خود را که شامل کشورهای پاکستان، چین، کره جنوبی و ژاپن است، آغاز خواهد کرد تا در جریان این سفر، همتایان خود را از دلایلی که عربستان را به قطع روابط دیپلماتیک با ایران سوق داد و نیز آنچه که نقش منفی ایران در منطقه خوانده شده و جزئیات حمله تظاهرات کنندگان ایرانی به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد، قرار دهد.

اعدام آیت‌الله «شیخ نمرباقر النمر» رهبر شیعیان عربستان اعتراض‌های وسیعی در کشورهای جهان داشت و متعاقب آن عربستان در اقدامی خشم‌آلود تصمیم به قطع روابط با ایران گرفته است.

همچنین عربستان از اتحادیه عرب خواسته است در واکنش به آنچه «اقدام ایران در نقض معاهدات بین المللی خوانده شده» نشست فوق العاده‌ای برگزار کند. قرار است نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب، روز یکشنبه در قاهره برگزار شود.

منابع مذکور گفتند: «الجبیر در این سفر خود، موضع کشورش را که بر ضرورت همکاری برای مبارزه با تروریسم دعوت می‌کند، اعلام و تأکید خواهد کرد که بحران با ایران هرگز بر تلاش‌ها برای برقراری صلح در سوریه و یمن تاثیر نخواهد گذاشت.»