به گزارش پارس به نقل از فارس، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان و عضو تیم هسته ای ملاقات های دو جانبه امروز را خیلی خوب برشمرد و افزود گفتگوهای مفیدی صورت گرفت؛ البته هنور برای قضاوت زود است. شخصا امیدواری هایم بیشتر شده و از صبح خوشبین تر هستم.

وی با بیان اینکه احتمال دارد به دلیلی هماهنگی های بیشتر و به طول انجامیدن جلسات گفتگوهای ظریف و اشتون به فردا موکول شود، خاطرنشان کرد مذاکرات ایران با ۳ کشور اروپایی بسیار مفید بود و همین طور مذاکرات دو جانبه از جمله با آمریکا روسیه و چین مذاکرات خوبی بود.

وی اضافه کرد تلاش داریم از فردا وارد تدوین متن تفاهم نامه شویم. البته تدوین متن مکتوب پروسه ای طولانی مدت، زمان بر و سختی است و باید در خصوص کلمه به کلمه آن به تفاهم رسید.

عراقچی در خصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه تفاهم نامه در هفته آینده امضا می شود گفت این حرفها را نمی توانم تایید کنم. مذاکرات تا الان به خوبی پیش رفته است. مذاکرات زمان بر و سخت است.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین عنوان کرد که مذاکرات فردا به مرحله حساسی رسیده و احتمال برگزاری هر جلسه ای از جمله نشست های دو جانبه وجود دارد.

وی همچنین گفت که فردا با مدیر کل وزارت خارجه ژاپن ملاقات دوجانبه خواهد داشت.