به گزارش پارس به نقل از  فارس،سید شهاب‌الدین چاووشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به فرصت 15 روزه هیأت‌های اجرایی برای بررسی اولیه صلاحیت داوطلبان برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در استان تهران، از تعداد 2 هزار و 734 داوطلب ثبت‌نامی در دهمین دوره انتخابات مجلس که پس از فرصت 15 روزه شرایط‌شان در هیأت‌های اجرایی بررسی شد، تعداد 2 هزار و 573نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: بر همین اساس نیز 33 نفر برای حضور در انتخابات انصراف دادند و تعداد 127 نفر هم برای شرکت در انتخابات از سوی هیأت‌های اجرایی واجدشرایط شناخته نشدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در رابطه با حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: در این حوزه انتخابیه نیز که تعداد 2 هزار و 452 داوطلب ثبت‌نام به عمل آورده بودند، پس از مهلت 15 روزه که هیأت‌های اجرایی بررسی اولیه صلاحیت آنها را برعهده داشتند، تعداد 2 هزار و 299 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس واجد شرایط شناخته شدند.

چاووشی تصریح کرد: همچنین در حوزه انتخابیه تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر تعداد 28 نفر انصراف دادند و 115 نفر هم از سوی هیأت‌های اجرایی برای شرکت در انتخابات مجلس واجد شرایط شناخته نشدند.

وی تأکید کرد: کسانی که نسبت به این تصمیمات هیأت‌های اجرایی اعتراض دارند، از امروز فرصتی سه روزه برای آنها وجود دارد تا اعتراض خود را به هیأت نظارت استان اعلام کنند.