به گزارش پارس به نقل از وطن امروز،افزایش عجیب دواطلبین مجلس خبرگان نکات قابل تامل دارد.

 

روزنامه وطن امروز در شماره امروز(شنبه 5 دیماه) در گزارشی با عنوان "افزایش عجیب کاندیداهای مجلس خبرگان " به مقوله ثبت نام دوطلبین در مجلس خبرگان پرداخت.

در این گزارش آمده است:

 روز گذشته که آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس دهم بود، نام‌نویسی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۱ در ۲۰۷ حوزه انتخابیه تمدید شد. نکته قابل تامل درباره شمار کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

در حالی که در دور گذشته این انتخابات،  5 هزار و 283 نفر ثبت‌نام کرده بودند تا 9 صبح دیروز در دهمین دوره این انتخابات 8 هزار و 736 نفر ثبت‌نام کردند که این عدد بیش از 65 درصد نسبت به دوره قبل است یعنی برای هر کرسی مجلس 30 نفر رقابت خواهند کرد. در این میان اما ثبت‌نام غیرطبیعی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود به گونه‌ای که در دور قبل 493 نفر ثبت‌نام کردند که این دوره داوطلبان به 801 نفر رسیدند.

 رحمانی‌فضلی، وزیر کشور درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس و خبرگان گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان توسط شورای نگهبان به مدت 30 روز از تاریخ 10/6/ 94 تا 11/5/ 94 انجام خواهد گرفت. این شورا نظر نهایی خود را پس از اتمام بررسی‌ها به وزارت کشور اعلام می‌کند. اعلام رد صلاحیت‌ها و دریافت بررسی مجدد 5 روز است که تا تاریخ 11/10 ادامه پیدا خواهد کرد. رسیدگی مجدد به درخواست داوطلبان ردصلاحیت شده از تاریخ 11/11/94 به مدت 10 روز انجام خواهد شد.

 وی با بیان اینکه اسامی داوطلبان صلاحیت تاییدشده هر استان توسط وزارت کشور و فرمانداری‌های آن استان اعلام خواهد شد، تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی مجلس خبرگان 14 روز است و از 22 بهمن تا 5 اسفند می‌توانند تبلیغ کنند اما از تاریخ 6 اسفند ممنوعیت تبلیغات آغاز شده و در 7 اسفند انتخابات برگزار خواهد شد.