به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع آگاه اعلام کردند: جمال عکاشه جانشین عبدالحمید ابو زید شده است که فرانسه اخیرا تاکید کرد در مالی کشته شده است. همچنین شبکه تلویزیونی النهار الجزایر اعلام کرد که عبدالحمید ابو زید ۲۴ مارس کشته شد.

نام واقعی عکاشه یحیی ابو الهمام از نزدیکان عبدالمالک دورکدال رهبر القاعده در کشورهای مغرب اسلامی است که اخیرا تعیین شده است اما تعیین وی به عنوان رهبر القاعده در این منطقه در جریان نشست رهبران القاعده اعلام خواهد شد.

شبکه النهار الجزایر اعلام کرد که عکاشه به عنوان رهبر این گروه در منطقه مرکز و جنوب الجزایر تا منطقه الازواد در شمال مالی تعیین شده و مورد اعتماد و وفادار به دورکدال است.

این در حالی است که این گروه در جدیدترین پیام خود روز یکشنبه بار دیگر تاکید کرد که گروگان های فرانسوی را که در اختیار دارد، خواهد کشت.

این گروه در پیامی اعلام کرد که خانواده های گروگان ها باید به دولت فرانسه به منظور توقف دخالت هایش در مالی علیه گروه های اسلامی فشار وارد کنند.

القاعده اعلام کرده است این گروگان های هنوز سالم و زنده هستند به غیر از فیلیپ واردون که القاعده در ۱۹ مارس وی را کشت.

این گروه تاکید کرده است: اما ما نمی توانیم سلامت آنها را تا ابد به خاطر اقدامات حکومت شما و حملات ارتش تان تضمین کنیم.

القاعده در این پیام به خانواده های گروگان ها و ملت فرانسه نصحیت کرده است که به فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه فشار وارد کنند تا ارتشش را از مالی خارج کند چرا که این وضعیت به نفع فرانسه و گروگان ها نیست.