به گزارش پارس به نقل از مهر، آیت الله کاظم صدیقی صبح چهارشنبه در همایش سراسری مدیران کانون های بسیج مهندسان و فرماندهان بسیج وزارت راه و شهرسازی در محل هتل نخل مشهد خاطرنشان کرد: امروز در جامعه فضایی شکل گرفته است که هر شخص که با اصلاحات موافق است در واقع با استکبار سازش دارد و هر شخص مخالفت داشته باشد به تندرو بودن متهم می شود.

 
وی با اشاره به شناخت حق و باطل در فضای سیاسی امروزی جامعه تاکید کرد: باید بدانیم که ما حق و باطل کندرو و یا میانه رو نداریم و این دو هیچ گاه باهم سازشی نخواهند داشت.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: برهمین اساس اصلاحات در حق جایی ندارد و اگر نظام و تئوری ما اسلامی است دیگر اصلاحات معنایی ندارد.
 
وی با بیان اینکه اعتدال در اینجا به معنای کم رنگ تر کردن حق است، تصریح کرد: بنده نمی دانم اعتدال در حقیقت چه جایگاهی دارد، اعتدالی که امروز گروهی از جامعه از آن صحبت می کنند التقاط حق و باطل است.
 
آیت الله صدیقی معنای اصلاحات را تغییر اسلامیت نظام دانست و افزود: اعتدال و اصلاحات هر دو یک هدف را دنبال می کنند و از یک جا تغذیه می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه اعتدال و اصلاحات هر دو اصطلاحاتی هستند که در تاریخ نیز ریشه دارند، ابراز کرد: این نگرش همانطور که مسیحیت را از دور خارج کرد می خواهد امروز با گروهی مانند داعش اسلام را تخریب کند چرا که امروز داعش مانند جنگهای صلیبی به دنبال به حاشیه کشیدن اسلام از صحنه است.
 
مفهوم توسعه در کشور به معنای شکستن مرزهای دین و قداست شده است
 
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مفهوم توسعه ای که پیش از انقلاب در کشور مطرح شده بود به معنای شکستن مرزهای دین و قداست است و اکنون نیز که توسعه از طرف عده ای مطرح می شود برای از بین بردن انقلاب و اسلام است.
 
وی با تاکید بر اینکه امروز امریکا و دیگران می دانند که از اصلاحات و مشارکت کاری ساخته نیست اما از روحانیت در جامعه ترس دارند، افزود: امروز با توجه به قدرت مجلس خبرگان شاهد آن هستیم که جریان اصلاحات و اعتدال به دنبال تسخیر این جایگاه هستند.
 
آیت الله صدیقی اظهار کرد: یکی از نکات مثبت جنگ تحمیلی علیه ایران تجربه جدیدی بود که این جنگ به ما داد و باعث شد به دنیا ثابت کنیم که می توانیم در برابر همه قدرت های بزرگ دنیا جنگید و پیروز شد.
 
وی با اشاره به اینکه حضرت آیت الله خامنه ای در زمان رهبری امام راحل به عنوان رئیس جمهور این مملکت بوده و شخصی فکر نمی کرد که پس از رهبر کبیر انقلاب ایشان به عنوان رهبر این نظام انتخاب شوند، افزود: با وجودی که در سال های پس از انقلاب رئیس جمهور به اندازه نخست وزیر قدرت نداشت اما وقتی خدا بخواهد کسی را عزیز کند هیچ گروه و یا شخصی نمی تواند مانع این اقدام الهی شود به همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب نه تنها توانستند راه امام راحل را ادامه دهند بلکه به مرجع عالیقدر جمهوری اسلامی نیز تبدیل شدند.
 
آیت الله صدیقی با بیان اینکه افرادی مانند رهبری و امام راحل مظاهر خاص خدا برای هدایت و مقاومت هستند، گفت: امام راحل در جامعیت علم نیز دارای مقام والایی بودند به طوری که همزمان بر فقه و فلسفه مسلط بودند و ایشان کسی بودند که در راه بندگی خداوند جزء اهل شهود بودند.
 
گروهی از عالمان شیوه دنیاپرستی را دنبال می کنند
 
وی با اشاره به اینکه گروهی از افراد جامعه با وجود آشنایی با مسائل اسلامی اما عامل به این دستورات الهی نیستند و شیوه دنیاپرستی را در پیش گرفته اندگفت: در آیات قرآن کریم خداوندبه حضرت داوود(ع) می فرماید مراقب باش که عالِم دنیا دوست را برای رسیدن به من و برطرف شدن نیازهایت انتخاب نکنی چرا که این افراد از محبت و خلوت با من محروم هستند.
 
امام جمعه موقت تهران بیان کرد:شهید فاطمی در زمان انقلاب ابتدا با این رویکرد که روحانیت ارتش و اسلحه و امکانات ندارد با مبارزات روحانیان مخالفت می کرد اما در سفر خود به مشهد و طی مکاشفه ای که به این شهید دست داد از قدرت واقعی روحانیت اگاه شد و در خط امام راحل قرار گرفت.
 
وی اظهار کرد: امام راحل در بحث عرفان از حرکت به سوی کمال انسان صحبت می کند و اورا موجودی می داند که باید در این دنیا به کمال برسد که در غیر این صورت ناقص به برزخ خواهد رفت.
 
وی با اشاره به اینکه ما باید در این دنیا خودمان را کامل کنیم تا در ان دنیا کور از دنیا نرویم، گفت: در عالم آخرت نوری که همراه مومن است راه را به او نشان می دهد.
 
آیت الله صدیقی ادامه داد: وقتی فردی از دنیا می رود و وارد قبر می شود چشم سر او دیگر قادر به دیدن نیست بلکه چشم باطن اوست که همه چیز را می بیند و درک می کند و یکی از مسائلی که باعث می شود چشم باطن انسان در عالم آخرت باز شود نماز شب است.