به گزارش پارس به نقل از فارس ، سیدمحمد غرضی وزیر دولت سازندگی پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همه کارهایی که در 60 سال پیش کرده ام بر اساس مبانی فقهی بوده است به همین دلیل برای خبرگان ثبت نام کردم.

وی افزود: اگر در کشور حقوق خاصه بر حقوق عامه ترجیح داده شود در اداره کشور همین مشکلات ایجاد می شود.

غرضی تصریح کرد: حرفهایی که در ایام ریاست جمهوری زدم فقیهانه بود و هیچ فقیهی آن را رد نکرد برای همین وارد عرصه شدم، هرگز در امور سیاسی عضو هیچ گروهی نبودم و با هیچ کس وارد مذاکره نشدم.

غرضی در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات خبرگان شورای نگهبان شما را تائید خواهد کرد، گفت: پس از امتحان دادن موضوع مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: این چیزهایی که بنده به صورت فقه یاد گرفتم مباحث مهمی است. بنده خدمت امام خمینی (ره) بودم و در درس خارج از فقه ایشان شرکت کردم.

غرضی با اشاره به حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اظهارات بنده در ریاست جمهوری فقیهانه بود لذا کسی به آن ایراد نگرفت؛ هیچ فقیهی نگفت که صحبت‌های من فقیهانه نیست و به آن اعتراضی نکرد.

داوطلب پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای حضور در لیست‌های انتخاباتی با فرد یا جناحی رایزنی کرده‌اید، اظهار داشت: نه. من هرگز در امور مربوط به کارهای سیاسی از هیچ گروه سیاسی عضو نبودم و با کسی هم وارد مذاکره نشده‌ام.

غرضی با یادآوری دو شعارش خاطرنشان کرد: من پیشتر دو شعار دادم و به آن پایبندم، اول توسعه جمهوریت که سعی می‌کنم دولت و مجلس را قانع کنم که استانداران را مردم انتخاب کنند. شعار دومم توسعه اسلامیت است.

وی بر این نکته تاکید کرد: دولت اگر بیش از درآمدش هزینه کند دچار مشکل خواهد شد مانند آنچه بر سر دولت قبل آمد.