به گزارش پارس به نقل از فارس، عبدالله عبدالله روز گذشته در دیدار با شماری از بزرگان و مردم ولایات «ننگرهار»، «پکتیا»، «پکتیکا»، «قندهار» و «هلمند» اظهار داشت: بیش از ۲ و نیم میلیون رأی تقلب شده که این مسئله برای مردم افغانستان غیر قابل قبول است.

این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان تصریح کرد: تیم اصلاحات و همگرایی هرگز خواستار ایجاد بحران در اوضاع سیاسی افغانستان نیست، بلکه هدف آنان اعاده حیثیت روند انتخابات و حمایت از آرای مردم این کشور است. وی خاطر نشان کرد: تیم اصلاحات و همگرایی دور اول انتخابات را که با مشکلات و تخطی‎های زیادی همراه بود، پذیرفت و انتظار داشت که در دور دوم انتخابات نواقص و مشکلات دور اول رفع شود اما متأسفانه بر آن افزوده شد.

عبدالله افزود: در دیدار با رئیس جمهور افغانستان وعده داده شد که در صورت بی‎طرفی دولت، جایگاه کرزی در نظام‎های آینده محفوظ است. وی با اشاره به اینکه به کرزی گفته است که اسناد کامل و متعددی از تقلب‌های انتخاباتی در اختیار دارد، گفت: رئیس جمهور هیچ توجهی به این مسئله نکرده است.

وی تصریح کرد: در آینده اسناد زیادی را از تقلب‌های گسترده انتخاباتی فاش می‌کند. عبدالله با اشاره به اقدامات تیم «تحول و تداوم» تصریح کرد: آنان از ترس شکست در دور دوم انتخابات، به تقلب گسترده دست زده‎اند که میزان این تقلب به ۲ ونیم میلیون رأی می‎رسد. عبدالله افزود: با تمام توان تلاش خواهد کرد تا انتقال قدرت بر اساس آرای مردم و قوانین انتخاباتی صورت گیرد نه براساس تقلب.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۲۴ خرداد برگزار شد. پس از آن تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کرد این انتخابات با تقلب‌های گسترده‌ای همراه بوده و نهاد‎های انتخاباتی نیز در این تقلب دخیل هستند.