به گزارش پارس،به نقل از مشرق عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز و همزمان با اولین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات کشور ضمن بازدید از این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: امروز بار دیگر شاهد یک مسئله بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در کشور هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع نشان از یاد و نام رهبر کبیر انقلاب، شهدای عزیز و مقاومت مردم ما در تحقق اهداف عالیه اسلام در قالب نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر کشور اضافه کرد: ما در نظامی مبتنی بر آرای مردم یک بار دیگر مقدمات حضور و مشارکت مردم را در حوزه انتخابات خبرگان شاهدیم و باید این مسئله را شکر کنیم که اراده خداوند براین است که مردم ایران خود سرنوشت خود را مشخص کرده و نظام براساس اهداف اسلام خواسته‌های دین را محقق کند.

رحمانی فضلی با اشاره به ایام هفته وحدت اظهار داشت: امیدوارم به برکت این ایام در عرصه انتخابات وحدت، انسجام، شکوه و مشارکت بالایی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم احزاب، گروه‌ها، افراد سیاسی، حوزه نظارت، حوزه اجرایی، مردم و  همه کسانی که در بحث انتخابات وارد می‌شوند تلاش کنند که اصل اجرای قانون انتخابات و اصل حضور باشکوه رعایت شود.

وزیر کشور با اشاره به تحولات منطقه و شرایط بین‌المللی تصریح کرد: ایران در این شرایط یک محور مهم آرامش، ثبات، امنیت، مردم‌سالاری و حکومت مبتنی بر آرای مردم است و ما یک الگوی عینی مردم‌سالاری را به منصه ظهور رسانده‌ایم.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید تلاش کنیم که عرصه انتخابات و شکوهی که ایجاد می‌کند پایه‌های نظام را محکم کرده و الگوی عملی خوبی را به جهان نمایش دهد.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونمند و سالم افزود: ما به عنوان حوزه اجرایی انتخابات سعی کردیم که همه موارد قانونی را مو به مو انجام داده و خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانیم.

وزیر کشور هماهنگی این وزارتخانه و شورای نگهبان را یادآور شد و گفت: تلاش کردیم که با شورای نگهبان به عنوان حوزه نظارت در سال ملت، دولت، همدلی و همزبانی همکاری و همدلی خوبی داشته باشیم و نتیجه آن نیز این بوده که همه امور برای تشکیل هیأت‌های اجرایی خبرگان به نحو احسن انجام شود و امیدواریم در ادامه نیز روند تشکیل هیأت‌های اجرایی مجلس شورای اسلامی نیز انجام شود.

رحمانی فضلی در پایان از همه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی درخواست کرد که وزارت کشور را در امر برگزاری انتخابات یاری کرده و تلاش‌های خود را برای برگزاری انتخابات پرنشاط انجام دهند.