به گزارش پارس به نقل از مصطفی علی اسقاف رئیس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران که در رأس هیاتی از اعضای این گروه به تهران سفر کرده است، عصر روز یکشنبه (22 آذر) با مهدی کوچک زاده رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارند از طریق گروه‌های تروریستی که خود ایجاد کرده‌اند به اسلام و مسلمین ضربه زده و نیات شوم خود را عملی سازند و متاسفانه در این راه برخی کشورهای منطقه به آن‌ها یاری می‌رسانند.
 
 
کوچک زاده در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور گفت: گسترش مناسبات دوستانه میان ایران و اندونزی بعنوان دو کشور مهم در جهان اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است.
 
وی همچنین افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی از توسعه ارتباطات فیمابین در زمینه‌های مختلف و مورد علاقه دو کشور حمایت می‌کند.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه از جمله در سوریه، عراق و یمن گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارند از طریق گروه‌های تروریستی که خود ایجاد کرده‌اند به اسلام و مسلمین ضربه زده و نیات شوم خود را عملی سازند و متاسفانه در این راه برخی کشورهای منطقه به آن‌ها یاری می‌رسانند.
 
وی در ادامه افزود: مسلمانان با حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه می‌توانند نقش موثری در خنثی کردن تلاش‌های دشمنان اسلام ایفاء کنند.
 
کوچک زاده در پایان این دیدار بر لزوم افزایش رایزنی و همکاری دو کشور در سطوح دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی از جمله مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.
 
مصطفی علی اسقاف رئیس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: توسعه ارتباطات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و پارلمانی مورد پیگیری پارلمان اندونزی قرار دارد.
 
وی در ادامه گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملل ستمدیده جهان از جمله مردم مظلوم فلسطین مورد تحسین مردم و مسئولان اندونزی قرار دارد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران با ابراز نگرانی از گسترش فعالیت جریان‌های تروریستی در خاورمیانه گفت: همکاری همه کشورها بویژه کشورهای اسلامی برای مقابله با این پدیده ضد انسانی ضروری است.
 
وی در پایان این دیدار گفت: گسترش ارتباط میان پارلمان‌های دو کشور موجب تقویت و توسعه مناسبات دوستانه فیمابین و همچنین افزایش همکاری دو کشور در مجامع بین المللی می‌گردد.