به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رایزنی فرهنگی ایران در وین هفته گذشته اقدام به توزیع نامه دوم رهبر انقلاب خطاب به جوانان غرب در دبیرستان‌ها و تشکل‌های دانشجویی و احزاب اتریش  کرد.

پس از این اقدام مطبوعات و خبرگزاری‌های اتریش نیز نسبت به این نامه واکنش نشان دادند،‌ یکی از مهمترین این واکنش‌ها گزارش روزنامه «دی پرسه» مهمترین روزنامه اتریش است.

این روزنامه در مطلبی با عنوان «نامه‌ای حساس از تهران» به بررسی نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی بعد از حملات تروریستی پاریس پرداخت،‌ در بخشی از این گزارش آمده است: «رهبر انقلاب اسلامی در یک نامه که خطاب به جوانان اتریشی نیز بود حملات تروریستی پاریس را محکوم می‌کند. این اتفاق که رهبر ایران آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به جوانان غربی نامه بنویسد، واقعه‌ای نیست که هر روز اتفاق بیفتد. اما حالا وی به خاطر حملات تروریستی پاریس آنگونه که ایرانی‌ها اعلام کردند این کار را انجام داده است؛ این نامه خطاب به همه جوانان در کشورهای غربی نوشته شده است.»

این روزنامه اتریشی در بخش دیگری از این گزارش به بخشی از نامه رهبر انقلاب اشاره و می‌نویسد:‌ «رهبر انقلاب همچنین از نامه‌اش در این راستا استفاده کرد تا به سیاست‌های آمریکا و اسرائیل انتقاد وارد کند. به گفته رهبر انقلاب ایران ماهیت متناقض سیاست غرب همچنین در حمایت از تروریسم دولتی اسرائیل دیده می‌شود. مردم ستم دیده فلسطین بیش از 60 سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه می‌کنند. اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه‌های خود پناه می‌گیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیت پرهیز می‌کنند، یک خانواده فلسطینی ده‌ها سال است که حتی در خانه خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیستی در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را می‌توان از نظر شدت قصاوت با شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی مقایسه کرد.»

پیش از این نیز رایزنی فرهنگی ایران در اتریش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین اقدام به توزیع نامه اول رهبر انقلاب کرده بود،‌ که با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان از غرفه مواجه شد.