به گزارش پارس محمد شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سفرهای استانی ام در ایام نوروز کلید می خورد، اظهارداشت: قصد دارم در عید به شهرهای زیادی سفر کنم.

وزیر دوران اصلاحات، در پاسخ به این سوال که اهل کدام شهر هستید؟ گفت: من اهل ایرانم چرا که در همه شهرها دوست و فامیل دارم.

این کاندیدای ریاست جمهوری، با بیان اینکه تهرانی الاصل است، تصریح کرد: تهرانی هستم و هفت پشت من اهل سنگلج هستند؛ اما در اصل اهل ایران هستم.

وی افزود: در گذشته پدربزرگم آخوند محمد جواد شریعت مداری استرآبادی الاصل تهرانی به استرآباد در گرگان تبعید شد، بنابراین در شمال بستگانی دارم، پدر بزرگم هم مدتی در یزد زندگی می کرد و در یزد به لقب آشیخ جعفر تهرانی معروف بود؛ لذا یکسری قوم و خویش هم در یزد دارم.

شریعتمداری ادامه داد: سی و چهارسال پیش ازمنطقه لرستان همسر اختیار کردم که پدر ایشان اهل خمین است و مادرشان نیز ملایری است؛ بنابراین در آن خطه هم خویشاوندانی داریم.

وی با اشاره به دوران تحصیلش ادامه داد: ابتدا در دانشگاه کرمان قبول شدم سپس در لاهیجان، رشت و لنگرود زندگی و تحصیل کردم؛ لذا دوستان و آشنایانی هم در این شهرها دارم.

این کاندیدای ریاست جمهوری، در پاسخ به این سوال که چه زمان بطور رسمی اعلام کاندیداتوری خواهید کرد؟ اذعان داشت: اگر شورای نگهبان ممنوعیتی برای اینکار قائل نباشد در عید اعلام کاندیداتوری خواهم کرد.

شریعتمداری، همچنین با بیان اینکه از اسکناس ۲۰ تومانی تا ۱۰۰۰ تومانی از رهبر انقلاب عیدی دارد، خاطرنشان کرد: معمولا هرسال از آقا عیدی می گیرم؛ یک سال عید رفته بودیم منزل آقا و ایشان ۵۰۰تومانی عیدی دادند که مرحوم حاج آقا خلخالی با اعتراض گفت باید سبز باشد و از آن سال ۱۰۰۰ تومانی عیدی گرفتیم که سالهای بعد با اعتراض تعدادش را زیاد کردیم ؛ اما فکر کنم امسال بتوانم از ایشان ۲۰۰۰ تومانی عیدی بگیریم.