به گزارش پارس به نقل از مهر، معصومه ابتکار، عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به نقش دانشجویان و جامعه دانشجویی در راهبری برنامه‌ها اظهار داشت: از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم شاخه‌های محیط زیست تشکیل دهند و همانگونه که به خاطر روند گرمایش کره زمین، زیست شناسان و فیزیکدانان وارد عمل شده‌اند، در زمینه محیط زیست نیز با کمک دانشجویان و اساتید از مشکلات خارج شویم.

وی بیان کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی باید نسبت به ایجاد شاخه‌های زیست محیطی اقدام کنند و تلاش کنیم با تلفیق دانش سنتی و دانش روز، نقش مهمی در استفاده از ظرفیت‌های بومی و زیست محیطی نظیر استفاده از انرژی خورشیدی و ... ایفا کنیم.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای جامعه فضای اعتدال است و دانشگاه‌ها نیز باید به سمت اعتدال حرکت کنند، تاکید کرد: در دانشگاه‌ها باید فضای تضارب آرا و تعامل بین تشکل‌های مختلف شکل بگیرد و آزادی بیان باید به شکل واقعی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم با انتخاب آگاهانه خود در سال ۹۲، فضای کشور را به سمت اعتدال پیش بردند، عنوان کرد: همین که فضای سیاسی کشور از فضای امنیتی به سوی آزادی و انتقاد پیش رفته است، خوشحال کننده است هر چند که آزادی بیان ممکن است با تهمت‌هایی همراه باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: به نظر من نباید اجازه دهیم کسانی که با آزادی بیان مخالف هستند دوباره به روی کار بیایند و شرایط و فضای کشور و دانشگاه ها را عوض کنند.

رئیس سازمان محیط زیست در مورد مذاکرات نیست گفت: باید از تیم مذاکره کننده تشکر کنیم و امیدواریم به زودی شاهد برداشته شدن تحریم های ظالمانه که بر زندگی مردم اثرات بدی گذاشته است، باشیم.

به گزارش مهر، رئیس سازمان محیط زیست امروز به استان یزد سفر کرده و در برنامه های مختلفی از جمله شورای برنامه ریزی و توسعه استان، همایش زنان برگزیده و مسئولان تشکل‌های مردم نهاد استان یزد، همایش دانشجویی دانشگاه یزد و گردهمایی قضات استان شرکت کرده است.