به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدرضا تابش نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطرح شده که شما به دنبال رایزنی برای تصدی ریاست سازمان محیط زیست هستید؟ گفت: من این موضوع را تکذیب می کنم و هیچ اطلاعی از این مباحث مطرح شده ندارم، رسانه ها این مباحث را مطرح می کنند.

وی افزود: هیچ حرف و بحثی با من در رابطه با ریاست سازمان محیط زیست نشده است.

نماینده مردم یزد در ادامه با بیان اینکه فراکسیون محیط زیست این هفته برای بررسی مسائل روز محیط زیست تشکیل می شود، اظهار داشت: مسائلی نظیر از بین رفتن گوزن های زرد در کشور مطرح است که ما این مسائل را در فراکسیون محیط زیست بررسی خواهیم کرد؛ متاسفانه سوءتدبیر و برخی شرایط اقلیمی موجب تلف شدن گوزن های زرد شده و ما به دنبال بررسی دقیق این موضوع هستیم.

تابش همچنین در خصوص مطرح شدن نام معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط زیست دولت یازدهم گفت: خانم ابتکار از مفاخر زنان جامعه ما هستند اما خیلی دوستان اصلاح طلب موافق این کار نیستند ولی اگر انتخاب شدند ما مفتخر خواهیم شد.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان به دنبال سهم خواهی از دولت نیستند بلکه کمک به دولت را وظیفه خود می دانند و انشاءالله به دولت کمک خواهند کرد تا سدها و موانع را از پیش روی خود بردارد.

نماینده مردم یزد خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان به دولت آینده کمک خواهند کرد تا شعارهای مردم و شعارهای حجت الاسلام و المسلمین روحانی محقق شود و همه دوستان اصلاح طلب در ساحت های مختلف علمی و فرهنگی و مجلس، خود را موظف به همکاری با دولت می بینند تا شعارهای رئیس جمهور منتخب محقق شود.

تابش افزود: اصلاح طلبان در هیچ وعده ای از دولت یازدهم سهم خواهی نکرده اند و بر همین منوال تا آخر پیش خواهند رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما مسئول ارتباط میان مجلس و دولت منتخب هستید؟ گفت: خیر. اینگونه نیست بلکه آقای محمدباقر نوبخت وظیفه هماهنگی میان دولت منتخب و مجلس را به عهده دارد و از سوی مجلس نیز قرار است کمیته ای برای ارتباط با دولت منتخب انتخاب شود.

نماینده مردم یزد در ادامه تصریح کرد: ما با اعضای ستاد رئیس جمهور منتخب ارتباط داریم و آنها گاهی مسائلی را از ما می خواهند و ما این مباحث را به مجلس منتقل می کنیم و گاهی نیز مباحث مجلس را به دوستان انتقال می دهیم.

تابش ادامه داد: نمایندگان در قالب کمیسیون ها و فراکسیون ها مطالباتی از دولت آینده دارند که ما تا حد توان به دولت منتقل می کنیم و این موارد را به کارگروه های منتخبی که از سوی حجت الاسلام و المسلمین روحانی انتخاب شده اند، ارائه می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ما خوشحال هستیم که روحانی رای آورد و لذا باید کمک کنیم تا شعارهای وی محقق شود و اصلاح طلبان در هیچ رده ای به دنبال سهم خواهی نیستند و عزت نفس و مناعت طبع آنها بالاتر از این است که خود را عرضه کنندولی در هر رده ای که وی نیاز به کمک داشته باشد دوستان ما آماده همکاری هستند.

نماینده مردم یزد همچنین گفت: اعضای کمیته ارتباط با دولت منتخب هنوز از سوی مجلس انتخاب نشده است اما کارگروه های از سوی رئیس جمهور منتخب برای ساماندهی امور تشکیل شده است و در آن نخبگان کشور و اساتید دانشگاه ها و اعضای ستاد روحانی حضور دارند. همچنین نمایندگانی از مجلس متناسب با وظایف کمیته ها در آنها مشغول به فعالیت هستند که این نمایندگان از سوی دکتر نوبخت انتخاب شده اند.