غلامرضا کاتب، با اشاره به وضعیت مسکن در سال ۹۱ گفت: به نظر می رسد قیمت مسکن در سال ۹۱ با توجه به در نظر گرفتن افزایش قیمت مصالح ساختمانی و اقلام دیگر مسکن، شیب تندی نداشته است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی به طرح مسکن مهر اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح مسکن مهر طرح خوبی بود، افزود: با توجه به اینکه بیش از نیاز جامعه مسکن مهر در کشور ساخته شده، امروز شاهد اشباع بازار مسکن هستیم، بنابراین قیمت ها هم به طور نرمال افزایش داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت مسکن در سال ۹۲ را چگونه ارزیابی خواهید کرد، اظهار داشت: پیش بینی ها نشان می دهد که نرخ مسکن در همین شرایط برای سال ۹۲ هم باقی بماند، چراکه بسیاری از خانه های خالی مسکن مهر در سال ۹۲ به بهره برداری خواهند رسید که این امر باعث می شود قیمت مسکن افزایش چندانی نداشته باشد.

کاتب تصریح کرد: درسال گذشته شاهد دخالت های دولت در امورمسکن بودیم که این روش مناسبی برای کنترل بازارنیست، لذا باید در مسیری حرکت کرد تا بتوان در آینده، تولید مسکن را به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: با کاهش دخالت دولت و خصوصی سازی بازار مسکن، چشم انداز خوبی را می توان برای آن در نظر گرفت.