به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المنار، در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: سفر باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی در راستای اعلام حمایت کامل واشنگتن از رژیم صهیونیستی و سیاست های خصمانه و جنایتکارانه این رژیم در حق مردم فلسطین و ملت های منطقه به شمار می آید.

در این بیانیه آمده است: سخنان اخیر اوباما نشان داد که وی هیچ اهمیتی به دولت های عربی و اسلامی نمی دهد و نسبت به حقوق اولیه مردم فلسطین کاملا بی توجه است.

حزب الله لبنان تاکید کرد: اوباما تلاش دارد تا شروط خود را به اعراب دیکته کند تا آنها رژیم دشمن را به عنوان دولت یهودی در منطقه بپذیرند و روند عادی سازی روابط را با این رژیم آغاز کنند. این درحالی است که اسرائیل به هیچ کدام از درخواست های مشروع فلسطینی ها مانند توقف شهرک سازی ها و توقف یهودی سازی مقدسات اسلامی و مسیحی پاسخ نداده است.

حزب الله لبنان تاکید کرد: اوباما طوری سخن می گوید که گویی یکی از کارمندان رژیم صهیونیستی است و نه بالاترین مسئول دولت مستقلی مانند آمریکا.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب الله لبنان از سخنان اوباما شگفت زده نشد، چرا که این سخنان تکرار مواضع خصمانه و خسته کننده سابق آمریکا بود. حزب الله لبنان به شدت این مواضع آمریکایی در حمایت از پروژه های صهیونیستی را محکوم می کند و واشنگتن را شریک کامل اسرائیل در تمام جنایت هایش به شمار می آورد.

اخیرا باراک اوباما در سخنان خود در اراضی اشغالی بار دیگر از حمایت کامل آمریکا از رژیم صهیونیستی خبر داده بود.