به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه ایلام، مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ،نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ، معاونان استاندار، فرماندهان نظامی وانتظامی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی قرار گرفت.

 

این مقام مسئول در فرودگاه شهدای ایلام اعلام کرد: با توجه به اینکه در آستانه برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه سال 95 هستیم تلاش می شود با گفت و گو با مدیران اجرایی این استان، ارزیابی های صحیحی برای رفع مشکلات استان داشته باشیم.
 

لاریجانی بیان داشت: مهمترین مشکلات این استان در حوزه راه های ارتباطی بویژه راه ایلام مهران است که راهی پر تردد و پرترافیک بوده و باید این جاده متناسب با ترافیک این منطقه بهسازی شود.

 

وی افزود:طرح چهار خطه کردن این راه ارتباطی مورد بررسی قرار خواهد گرفت،تا در سال های آینده بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح مورد تصویب مجلس قرار گیرد.

 

لاریجانی در خصوص منطقه آزاد تجاری مهران نیز اظهار کرد: لایحه ایجاد منطقه آزاد مهران توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است و نمایندگان ایلام نیز پیگیری های لازم را انجام داده و بزودی مجلس در این خصوص تصمیم گیری خواهد گرفت.

 

قرار است رئیس مجلس شوارای اسلامی با سفر به شهرستان مهران از روند اقدامات انجام شده در حوزه اربعین ونحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی ،از پایانه مرزی مهران نیز دیدار کند.