به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، «مهرداد بائوج لاهوتی» درباره پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر تهران برای دریافت عوارض از خودروهای ورودی به تونل ها گفت: تدوین قوانین شهری از اختیارات شورای شهر است و این موضوع مصوبه قانونی نمی خواهد.

او با بیان اینکه دریافت اضافه بر عوارض سالیانه از خودروها بی معنی است، ادامه داد: هر خودرویی که در شهر تهران تردد می کند، سالیانه برای استفاده از معابر شهری عوارض می پردازد، اما اگر بخواهد برای هر رفت آمد از نقاط خاص مانند تونل ها پولی دریافت شود، عوارضی مضاعف است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر این طرح اجرایی شود ورود به برخی از مناطق پولی خواهد شد؛ به همین دلیل ترافیک سنگین شهر تهران به نقاط دیگر انتقال پیدا می کند و فشار زیادی را به دیگر نقاط تهران وارد خواهد کرد که به نظر می رسد این کلان شهر دیگر طاقت بیشتر از این میزان ترافیک را ندارد.

او گفت که دریافت عوارض از ورودی به تونل ها بی معنی بوده، زیرا عوارض مضاعف محسوب شده و خلاف قانون است.

برخی رسانه ها در روزهای گذشته به نقل از «ابوالفضل قناعتی» رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معبرهای خاص شامل تونل ها و بزرگراه های پایتخت در این کمیسیون خبر دادند.

قناعتی موضوع ˈاخذ عوارض از معبرهای خاصˈ پیشنهاد مطرح شده از جانب یکی از اعضای شورای شهر دانست و تاکنون این موضوع بصورت رسمی در کمیسیون مربوطه مطرح نشده است.

این موضوع تنها نظر شخصی و پیشنهاد مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای شهر تهران است و تاکنون در کمیسیون مطرح نشده است.

قناعتی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق از جانب شهرداری تهران است، گفت: در صورت ارائه این طرح از سوی شهرداری تهران، موضوع بصورت رسمی در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و اجرای این طرح منوط به تایید کمیسیون تخصصی و تصویب اعضای شورای اسلامی است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران، امکان بررسی و تصویب این طرح پیشنهادی برای اجرا در بودجه سال آینده شهرداری تهران را بسیار بعید دانست.