به گزارش پارس به نقل از فارس، علی شمخانی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: اگر روزی از ما سئوال کنند که ایران سرشار از ذخایر معنوی، دارای طلای سیاه، نیروی انسانی جوان، زنان تعیین کننده، چشم‌انداز 20 ساله، برنامه پنج ساله دارد و ... ، چرا وضع امروز شما نسبتی به داشته‌ها، سرمایه‌ها و آرزوهای شما ندارد چه خواهیم گفت.

وی ابراز داشت: همه ما اعم از روحانی، نظامی و ... مسئول هستیم و هر کس در حوزه خود باید پاسخ دهد.

شمخانی با اشاره به گفته استاندار کرمان مبنی بر اینکه در شهرستان قلعه‌گنج ناامنی بعد از اجرای طرح توسعه‌ای اقتصادی رو به کاهش است، عنوان کرد: معیشت و اقتصاد مهمترین تهدید و آسیب‌پذیری داخلی جمهوری اسلامی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: چه نسبتی از تیترهای روزنامه‌های مهم کشور ما با معضلات اساسی جامعه همراه است، هیاهوی سیاسی، غالب بر مشکل اصلی مردم شده است.  

شمخانی گفت: در فهرست تمام آسیب‌پذیری‌های اجتماعی شامل طلاق، مواد مخدر، سرقت، کاهش سن اعتیاد، ناهنجاری اجتماعی و ... عامل اصلی مسائل اقتصادی است و بهترین دلیل این حرف شهرستان قلعه‌گنج است.

وی افزود: وقتی کار و تلاش باشد، آمار ناهنجاری اجتماعی در ابعاد مختلف آن کاهش می‌یابد، اگر ما فرمان و دستور‌العمل و باور علمی اقتصاد مقاومتی را تبدیل به اجرا نکنیم، تکلیف دو سال برنامه‌ریزی چه می‌شود.

شمخانی ادامه داد: اما چه کسی باید آن را اجرا کند، تنها گفتن اقتصاد مقاومتی خوب است، کافی نیست، ما باید در حوزه‌های مختلفی که حضور داریم راه‌هایی را برای افزایش توان نظام با حداقل امکانات بیایم.

وی تصریح کرد: معضلات اصلی مردم یعنی معیشت، تورم، رکود، نرخ رشد اقتصادی، ظرفیت‌های خالی صنعت موجود، اسراف و حرکت به سمت جامعه طبقاتی و خوشحالی آمریکا و صهیونیست با فساد اقتصادی رخ می‌دهد.

شمخانی بیان داشت: استخدام با سفارش، راه‌اندازی یک پروژه با سفارش و این دست مسائل آفت نظام است، جامعه‌ای که عزت دارد و فقر او را تهدید نمی‌کند، نفوذناپذیر است‌، لذا مسائل اقتصادی اهم مباحث جلسات است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز داشت: تولید ثروت، ثواب‌ترین کاری است که هر مدیر و بنگاهی به عنوان بزرگرترین خدمت به نظام باید از آن تجلیل کرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری عنوان کرد: در انتخابات دولت جمهوری اسلامی باید بی‌طرف محض باشد، مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت چهار ستون اصلی انتخابات است تا مجلس شورای اسلامی و خبرگانی ضد نفوذ ساخته شود.

شمخانی اظهار داشت: نماینده‌ای باید به مجلس شورای اسلامی وارد شود که بداند معضل اصلی ما مسائل اقتصادی است، نه اختلافات شخصی، فرقه و جناحی.

وی افزود: اقتصاد ما سه سطح مشکل دارد، ساختاری که از قبل بوده و بیشتر شده، یکسری مشکل سیاستی شامل قوانین، بانک‌ها و یکسری مشکلات عارضی است و هر استانی می‌تواند برای این مسائل فکر و راه حل پیدا کند.  

شمخانی ابراز داشت: خیلی‌ها می‌گویند گسست نسلی رخ داده، اما کدام گسست وقتی که فرمانده جوان دوران دفاع مقدس و فرمانده پیر امروز در دفاع از حریم حرم با هم رقابت دارند.

وی عنوان کرد: جریان عمومی جامعه ما مثبت است و امیدواریم پایان سال 94 را با اتحاد و انسجام و با موفقیت طی کنیم.