به گزارش پارس به نقل از  فارس، علیرضا زاکانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه مجمع اصولگرایان قم که در مسجد شهید مصطفی خمینی برگزار شد گفت: هر حزبی نیاز به یک الگو و چارچوب دارد و بهترین چارچوب همانی است که مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند. ایشان در سال 78 در دیداری که با احزاب و جناح‌های مختلف داشتند تاکید کردند که حول محور اسلام، انقلاب، امام خمینی و ولایت فقیه حرکت کنید و جبهه متحد دفاع از انقلاب تشکیل بدهید.

 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند از آن جایی که جنس احزاب در ایران غربی است، فعالیتشان سخت است اما اگر حزبی در پی روشنگری و بصیرت‌افزایی باشد نه دستیابی به قدرت می‌تواند نقش موثری داشته باشد.
 
رئیس کمیسیون برجام با اشاره به وقایع سال 88 ابراز کرد: دشمنان تا قبل از سال 88 به مردم می‌گفتند در انتخابات شرکت نکنید اما در آن دوره در پی آن بودند که کسی رای بیاورد که با کمک او تغییرات اساسی در انقلاب ایجاد کنند.
 
وی ادامه داد: در انتخابات‌های گذشته اصلاح‌طلبان امکان پیروزی نداشتند اما تفرقه اصولگرایان سبب شد تا ماجرا به نفع آنها تمام شود بنابراین در شرایط وانفسای مشکلات لزوم وحدت و همگرایی اصولگرایان بیش از پیش احساس می‌شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس انواع نفوذ دشمن پس از برجام را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: دشمن از چند بخش در پی نفوذ است. یکی از سمت مردم یعنی با باورزدایی و تخریب اعتقادات می‌خواهد شرایط را به سویی ببرد که عقبه انقلاب خالی شود. دیگری نفوذ در مجموعه‌های مدنی و احزاب است تا آنها را تبدیل به دست توانمندی برای توخالی کردن نظام کند و در نهایت نفوذ در نخبگان سیاسی و مسئولین کشور است که با نزدیک شدن به آنها و دادن اطلاعات غلط، آنها را دچار اشتباه محاسباتی در اداره مملکت کند.
 
وی تصریح کرد: اکنون دو نگاه بر کشور حاکم است، عده‌ای از مسئولین می‌گویند ما باید با همان اهداف و آرمان‌هایی که انقلاب کردیم مسیر را ادامه بدهیم و اگر دچار مشکلات هستیم به خاطر فاصله گرفتن از همان آرمان‌هاست و عده‌ای مسئولین صراحتا می‌گویند ما باید اندیشه‌های انقلاب را رها کنیم و در نظم نوین جهانی زیر سایه آمریکا نقش ایفا کنیم.
 
زاکانی با اشاره به فرق دیپلماسی ذلت ـ دیپلماسی عزت تصریح کرد: در ماجرای منا وزیر خارجه به امیر کویت متوسل شد که پادرمیانی کند تا عربستان وزیر بهداشت ما را راه بدهد اما با وجود پادرمیانی امیر کویت عربستان گفت اکنون 60 هزار حاجی شما در کشور ما هستند و اگر بخواهیم جور دیگری برخورد می‌کنیم. پس از آن رهبر انقلاب با اقتدار تمام فرمودند که اگر عربستان همکاری نکند برخورد سخت و خشنی از جانب ما خواهد دید که نتیجه‌اش تغییر رفتار فوری دولت سعودی بود.
 
وی ابراز کرد: امروز رئیس جمهور روسیه به ایران می‌آید و پس از دو ساعت گفت‌وگو با رهبر انقلاب صراحتا می‌گوید ما به شما اعتماد کامل داریم و رهنمودهایتان همواره برایمان راهگشا بوده است. این عزت و اقتدار بهتر است یا زیر سایه آمریکا رفتن؟
 
رئیس کمیسیون برجام مجلس گفت: در دوم خرداد بعضی از مسئولان به اسم تنش‌زدایی می‌گفتند ما باید با طالبان و اسرائیل مذاکره کنیم. اگر این کار را می‌کردیم ملت ما تاکنون چند بار طعم بمباران‌های رژیم صهیونیستی را چشیده بود؟
 
وی با بیان اینکه مشکلات کشور به دست خودمان حل می‌شود خاطرنشان کرد: هرچند باید از ظرفیت‌های جهانی استفاده کنیم اما تکیه اصلی ما باید بر توانایی‌های داخلی باشد و با هوشیاری از وابستگی به غرب بپرهیزیم.