به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از عکاظ، دستگاه های امنیتی سعودی طرح ترور ملک « عبدالله بن عبدالعزیز» در زمان ولیعهدی وی و تعدادی از شاهزاده ها، وزرا و مسئولان این کشور که قرار بود با حمایت خارجی و توسط باند تشکیلات تروریستی القاعده در داخل اجرا شود، خنثی کردند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که دستگاه های امنیتی موفق شدند این طرح را خنثی و ارتباط طرف طراح این طرح که مقیم خارج از عربستان است با عناصر القاعده در داخل را کشف نمایند و شواهد و قرائن دست داشتن معارض سعودی به نام « سعد الفقیه» (مقیم لندن) در طرح ریزی و حمایت مالی از این عملیات و ارتباط وی با یکی از خطرناک ترین عناصر تشکیلات القاعده در داخل عربستان را نشان داد.

بر اساس این گزارش تحقیقات بعمل آمده از رئیس این باند تروریستی نشان داد که این باند متشکل از ۹۴ عضو است و سعد الفقیه از آن حمایت مالی برای اجرای طرح های جنایتکارانه و تحقق اهداف آن، بعمل می آورد.

رئیس این باند در اعترافات خود گفت که با سعد الفقیه بویژه پیش از دعوت به برگزاری تظاهرات ها در سال های گذشته که عربستان با تشکیلات تروریستی القاعده درگیر بود، ارتباط داشت و الفقیه از وی می خواست تا عملیات تروریستی را در روزهای تظاهرات اجرا نکند زیرا در آن صورت طرح آنها شکست می خورد.

بنابر این گزارش اعضای این باند متشکل از سه بخش (نفت، تجهیزات و ترور) به اجرای عملیات تروریستی در راستای خدمت به تشکیلات تروریستی و طرح ریزی برای منفجر کردن بندر رأس الخیر، تحریک برای اجرای عملیات و یورش های مسلحانه، طرح ریزی برای اجرای عملیات ترور در جریان برگزاری تظاهرات و تلاش برای براندازی دولت و ایجاد فتنه و ناآرامی در کشور متهم هستند.