به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، لایحه‌ شفاف‌سازی مالی نامزدها لایحه‌ای است که این روزها در میانه راه فاطمی، پاستور و بهارستان در رفت‌وآمد است.

لایحه‌ شفاف‌سازی مالی نامزدها لایحه‌ای است که این روزها در میانه راه فاطمی، پاستور و بهارستان در رفت‌وآمد است؛ موضوعی که در آغاز سال 94 از طرف وزیر کشور مطرح شده و نمایندگان امیدوارند این لایحه به صحن مجلس برسد اما برای عملی شدنش حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد.

حمیدرضا طباطبایی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در این باره می‌گوید: ما امیدواریم که در آینده لایحه دولت به مجلس برسد اما اجزای آن قطعا به انتخابات این دوره نخواهد رسید.

در مقابل اما عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس معتقد است که لایحه شفاف‌سازی مالی نامزدها به انتخابات اشفند 94 می‌رسد چون وزیر کشور، وزیری خوش‌قول است.

اما آنچه مهم است اینکه این لایحه راهی است برای جلوگیری از ورود پول‌های نه چندان تمیزی که از این قابلیت برخوردارند که در فعالیت‌های انتخاباتی رخنه کنند، البته شاید در جاهایی نمونه‌هایی نه چندان برجسته از آن مزه‌مزه شده باشد.

حشمتیان، نایب رئیس خانه احزاب درباره ورود پولهای کثیف به انتخابات تصریح می‌کند: برخی افراد برای پیروزی در انتخابات متاسفانه به هیئت‌های عزاداری و مساجد رفته و پول‌های هنگفتی بعنوان کمک و هدیه پرداخت می‌کنند در صورتی که در سالهای گذشته چنین کارهایی نمی‌کردند.

کاری که بیگی‌ئیلانلو نماینده مجلس هم آن را در شان یک نماینده مجلس نمی داند.

خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس هم معتقد است که مساله نگران‌کننده در انتخابات، بحث اقدامات مالی است که با ورود بسیاری از افراد در انتخابات شرایط شکل‌گیری مفاسد اقتصادی را هموار می‌کند.

به عقیده خانه احزاب که این روزها خواستگاه حضور و فعالیت احزاب و تشکلهاست، این لایحه که حالا به ایستگاه بهارستان نزدیک شده نباید تنها به دوران انتخابات محدود شود بلکه باید فرم‌هایی در اختیار نمایندگان قرار گرفته تا مسائل مالی خود و خانواده‌شان در آن نوشته شود تا بعد از پایان دوره خدمت این اموال تغییر چندانی نکند. چرا که حقوق نمایندگی در حد حقوق یک کارمند عالی‌رتبه است و تغییر زیاد مالی افراد پس از این دوره مشکوک است.

حال آنکه ظرف دارایی‌ها و خرج و مخارج نامزدها مات باشد یا شفاف، موضوع مهمی است که برای تحقق آن یک قدم دیگر تا بهارستان باقی مانده است، قطعا تصویب این لایحه و اجرای آن در انتخابات پیش رو یک گام مهم برای اجرای هرچه سالمتر و باشکوهتر انتخابات خواهد بود.