به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار سفیر و چند تن از استادان علوم ارتباطات دانشگاه اسلو نروژ، با تأکید بر نقش مبادلات علمی برای تلطیف فضای سیاسی بین کشورها، اظهار داشت: ایران با سابقه غنی و طولانی علمی و دانشگاهی، حاضر است با هر کشوری همکاری‌ کند.

وی، در پاسخ به سوال یکی از اساتید در مورد تاریخچه و چرایی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و توفیقات آن با یادآوری شرایط نامناسب دانشگاهی ایران در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به اهداف تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاهی که کاملاً به مردم متکی است و هیچ کمکی از دولت نمی‌گیرد، امروز 3 میلیون دانشجو، 5 میلیون فارغ التحصیل، 75 هزار استاد و مربی و 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه در سراسر کشور دارد و با تمام توان در مسیر ارتقای علمی کشور تلاش می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور، به تأسیس واحدها در کشورهای انگلستان، امارات، ارمنستان، تاجیکستان، افغانستان، روسیه و ... اشاره کرد و افزود: مسئولان دانشگاهی دو کشور می‌توانند با توافقات علمی، زمینه را برای گسترش همکاری‌ها در همه ابعاد فراهم کنند.