به گزارش پارس به نقل از فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه تهران در همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا»، اظهار داشت: ماهیت رفتار آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یک رفتار تروریستی برای ترساندن ملت‌ها است و اهرم‌های ترساندن مثل گزینه نظامی، قطعنامه و تحریم، اهرم‌های ترساندن و تروریسم دولتی آمریکاست.

وی با بیان اینکه کسانی که ملت را از تحریم و قطعنامه‌های آمریکا می ترسانند، پیاده نظام تروریسم آمریکا هستند، افزود: هدف آنها از مکانیزم ماشه نگاه داشتن اهرم ترساندن و سایه ترس بر سر یک ملت ایران است.

جلیلی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست با گفت‌وگو توان هسته‌ای ما را مختل کند و انقلاب اسلامی را مهار و وحدت ما را از بین ببرد؛ نامه مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نامه رهبری فصل الخطاب شروع تجمیع و هم افزایی همه نیروهای انقلاب برای رصد هوشیارانه حرکت دشمن و مقابله با آن است، نامه رهبری سنگرها و جبهه‌های زیادی را برای ایفای نقش همگان در جهت دفاع از انقلاب و کشور باز کرده است و این جبهه بزرگ را نه می‌توان با غفلت و درگیرکردن نیروها با یکدیگر اداره کرد و نه می توان با خوش خیالی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.

وی اضافه کرد: همدلی با دولت این نیست که ضعف های دولت پوشانده شو بلکه همدلی با دولت آن است که مشفقانه کمک کرد تا ضعف‌ها بر طرف شود.

جلیلی تاکید کرد: همدلی و همزبانی آن است که موافقان و منتقدان برجام، با دولت و ملت یکپارچه بر مبنای نامه تاریخی رهبری با نقض عهد آمریکا مقابله کنند. اعلامیه اوباما و وزارتخارجه آمریکا بعد از توافق هسته‌ای سندی گویا بر حقانیت شعار مرگ بر آمریکا و دلیلی روشن برای زنده باد مرگ بر آمریکاست.