به گزارش پارس به نقل از  میزان؛نمایندگان کنگره آمریکا خواستار اعمال تحریم‌ های جدید علیه ایران، به بهانه ادعایی دستگیری یک شهروند ایرانی - آمریکایی شده‌اند.

روزنامه وال‌ استریت‌ ژورنال دستگیری ادعایی فردی به نام "سیامک نمازی" را مانعی جدید بر سر راه تلاش های دولت باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری آمریکا برای اتکا به توافق هسته‌ای جهت توسعه دامنه همکاری‌ ها با ایران در مسائل منطقه‌ای، از جمله حل بحران سوریه عنوان کرده است.

اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، دستگیری "نمازی" را آخرین مورد اهانت به آمریکا خواند و  خواستار آزادی او و چهار نفر دیگری شد که به ادعای وی در ایران زندان و یا ناپدید شده‌اند.

اشاره رویس به "سعید عابدینی"، "امیر حکمتی"، "جیسون رضائیان" و "رابرت لوینسن" است که مقام‌ های آمریکایی همواره خواستار آزادی یا همکاری با یافتن یکی از آنها شده‌ اند.   

"سعید عابدینی" در ایران به جرم سازمان‌دهنده‌های محافل زیرزمینی کلیسای خانگی و فعالیت‌های فرقه‌ای تحت پوشش پرورشگاه با رای دادگاه از سال 1391 به 8 سال زندان محکوم شده است.

"امیر میرزایی حکمتی"، سال 1390 به جرم جاسوسی برای سازمان سیا و نهادهای اطلاعاتی آمریکا بازداشت شده و بعد از اعتراف در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اعدام محکوم شده است.

حکم وی بعدا به 10 سال زندان تقلیل یافت.

رسانه‌ها اسناد مربوط به همکاری‌ های وی با سازمان سیا و دیدارهای وی با مقامات آمریکایی در کشور افغانستان را منتشر کرده‌اند.

"جیسون رضائیان"، شهروند دارای تابعیت دو گانه ایرانی ـ آمریکایی است که به گفته مراجع قضایی در ایران تحت پوشش خبرنگار واشنگتن‌ پست مشغول به کار بوده است.

وی به جاسوسی متهم شده است.