به گزارش پارس به نقل از ایرنا، مصطفی کواکبیان پنجشنبه شب در نشست خبری در محل دفتر حزب مردمسالاری خراسان رضوی در مشهد افزود: در شرایط کنونی اجرای برجام است که مهم و تعیین کننده است و باید بدانیم در هر زمان خطر و تهدید نفوذ بیگانگان در کشور بوده و هست بنابراین در حال حاضر دلواپسی برای اجرای مطلوب برجام نداریم.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اجرای مطلوب وکامل برجام 30 درصد مشکلات کشور را حل می کند، تاکید کرد: برجام مهمترین نقش را در برداشته شدن تحریم ها دارد و از آن به بعد را باید با تلاش و نیز اجرای اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکلات پیش برویم.

وی تاکید کرد: تحریم ها مانع پیشرفت کشور بوده است اما علت همه مشکلات اقتصادی نبوده است .

وی در بخش دیگری افزود:کاندیداهای حزب مردم سالاری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه گروه طلایی، نقره ای و برنزی رده بندی می شوند.

کواکبیان ادامه داد: کاندیداهای طلایی افرادی هستند که همه شرایط لازم کاندیداتوری را برخوردار و در عین حال عضویت حزب مردم سالاری را پذیرفته باشند.

وی اظهار کرد: کاندیداهای نقره ای افرادی هستند که اصلاح طلبند اما عضو حزب دیگری غیر از حزب مردم سالاری هستند.

کواکبیان افزود: در نهایت با توجه به این در مناطقی به علت نبود افراد اصلاح طلب دارای شرایط به افرادی که اصولگرای معتدل هم باشند ،به دلیل اینکه از حضور افراد افراطی جلوگیری کنیم ،نیز حمایت خود را تسری می دهیم که این افراد کاندیداهای برنزی ما هستند.

وی بیان کرد: مهمترین راهبرد حزب مردم سالاری در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری مردم است و خوشبختانه تا کنون هیچ یک از احزاب خلاف این اصل حرکتی نداشته اند.

وی با اشاره به اهمیت دوران پسا برجام و تاثیر مثبت مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد:به منظور حفظ وحدت، تمامیت ارضی و افزایش ضریب امنیت ملی،حضور گسترده مردم ضرورت دارد.

وی با اشاره به راهبردهای متعدد حزب مردم سالاری برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی اظهارکرد: به دست آوردن اکثریت کرسی های مجلس دهم و رقم خوردن انتخاباتی بدون حاشیه از جمله راهبردهاست.

کواکبیان گفت:همه بخش های برگزار کننده انتخابات در صورت عمل به قانون و انجام وظایف خود می توانند انتخاباتی آرام و بدون حاشیه را درکشور رقم بزنند.

وی تاکید کرد:مجلس دهم باید مجلس معتدل، عقلانی، کارآمد ،دلسوز مردم متخصص و به دور از هر گونه افراط و تفریط و نیز متعهد به قوانین نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: دولت کارآمد حاصل مجلس کارآمد است و حزب مردم سالاری بر مبنای این اصول اقدام به معرفی کاندیداها می نماید.

کواکبیان با بیان اینکه حضور زنان در مجلس نهم باید به 10 درصد برسد در حالی که هم اکنون کمتر از سه درصد است، بیان کرد: همچنین حداقل 25 درصد کرسی های مجلس را باید گروه سنی 30تا40 سال تشکیل دهند.

وی افزود: موضوع زنان و جوانان در مجلس آینده برای حزب مردم سالاری بسیار مهم است و بر این مبنا در استانهای مختلف برنامه ریزی های لازم ساماندهی می گردد.

دبیر کل حزب مردم سالاری بیان کرد: هنوز تصمیم نهایی برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا را نگرفته ام اما در صورتی که منشاء اثر باشیم، ثبت نام موثر است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه راه اندازی نهضت ثبت نام را برای کاندیداتوری مجلس دهم قبول ندارم، بیان کرد: قانون شرایطی را برای کاندیداها مشخص کرده و هر کس که وارد میدان می شود بایداین شرایط را برای تایید صلاحیت و حضور در انتخابات داشته باشد.

وی اظهار کرد: هنوز لیست و افراد خاصی از سوی حزب مردم سالاری تهیه نشده است و تا زمان ثبت نام هنوز یک ماه و نیم فرصت باقی است و البته کسانی در لیست مردم سالاری جای خواهند داشت که دارای مقبولیت عامه مردم باشند.

کواکبیان تصریح کرد: از مهمترین ویژگی های کاندیداهای مردم سالاری داشتن تفکر اصلاح طلبی که به معنای اصلاحات در درون نظام و نه بر علیه نظام تعریف می شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی افزود: تصور نمی کنم اصلاح طلبان بخواهند با ریاست فعلی مجلس شورای اسلامی یعنی لاریجانی ائتلافی داشته باشند و البته خود وی نیز بیشتر گرایش به هماهنگی با اصولگرایان دارد ضمن اینکه در شورای هماهنگی اصلاح طلبان در زمینه ائتلاف با وی هیچ بحثی مطرح نشده است.

وی افزود: شنیده ام که اصل حضور ناطق نوری نیز در انتخابات پیش رو منتفی است.

دبیرکل حزب مردم سالاری در خصوص عدم حضور عارف در نشست شورای هماهنگی اصلاح طلبان نیز افزود: این عدم حضور هیچ دلیل خاصی نداشته است و بیشتر به دلیل مشغله کاری وی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فاجعه منا و دیپلماسی ایران در برابر عربستان گفت: پیش از این در حداقل پنج زمینه شامل منابع انرژی نفتی، خلیج فارس،بحرین، سوریه،یمن و عراق با عربستان دارای اختلاف نظر بودیم که فاجعه منا بر این شمار افزوده شد.

کواکبیان گفت: مهمترین بحث موجود که باید قطعا حل و رفع شود تعیین تکلیف 26 نفر ایرانیان مفقود شده در این فاجعه است که امیدواریم در حاشیه نشست 11 کشور در وین در خصوص وضعیت سوریه با توجه به حضور وزیران امور خارجه ایران و عربستان ،گفت و گویی در این زمینه نیز صورت گیرد.