به گزارش پارس به نقل از فارس، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به او دستور داده گزینه نظامی را علیه ایران حفظ کند.

 وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای رایزنی با مقامات آمریکایی در دوران پسا «برجام» به واشنگتن سفر کرده است. او در این کنفرانس خبری گفت مناقشات این رژیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ایران به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه «جی‌تی‌ای»، «یعلون» گفت: «توافق ایران، عمل انجام شده است. مناقشات ما به پایان رسیده و ما اکنون بایستی به آینده نگاه کنیم.»

اشاره یعلون به ادعاهای اختلاف میان مقامات واشنگتن و رژیم صهیونیستی درباره برخی مفاد «برجام» است. برخی کارشناسان، اختلافات ادعایی در لفاظی‌های میان مقامات دو طرف از زمان آغاز مذاکرات هسته‌‌‌‌ای را راهبردی هماهنگ‌شده برای فشار بر ایران و امتیازگیری از این کشور در این گفت‌وگوها می‌دانند. 

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار تمرکز واشنگتن و تل‌آویو بر دوران «پسابرجام» و تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی دو طرف شده بود. 

«اشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک روز چهارشنبه در اظهاراتی آمیخته به ادعا گفت که «برجام»، تهدید هسته‌ای ایران را از بین می‌برد. او گفت که ایران باید به برجام پایبند بماند چرا که در غیر این صورت با تهدید حمله ظامی آمریکا مواجه خواهد شد. 

کارتر گفت: «رئیس‌جمهور اوباما به من فرمان داده ضمانت کنم که گزینه نظامی، دست‌نخورده باقی می‌ماند.» یعلون گفت: «اسرائیل دوستی بزرگتر از آمریکا ندارد.»

اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است که با حمایت‌های آمریکا از امضای هر گونه پیمان بین‌المللی برای نظارت بر نامه تسلیحاتی‌اش خودداری کرده است.  

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این توافق، موسوم به «برجام» برای 15 سال برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند گفت: «ما بعد از آن باز هم با احتمال نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران مواجه هستیم و باید آماده باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند در دیدارهای دو جانبه به رایزنی درباره روش‌های حمایت واشنگتن از اسرائیل در سایه «برجام» پرداخته‌اند. 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تلاشها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه هم اظهارنظر کرد و گفت که این بحران، راه حل سیاسی ندارد. او در پاسخ به سوالی در همین باره گفت: «متأسفانه، من چشم‌اندازی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه برای پایان دادن به جنگ داخلی این کشور در آینده نزدیک نمی‌بینم.»