به گزارش پارس، مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: موسسه تحقیقاتی امریکن انترپرایز در گزارشی که در سایت این اندیشکده منتشر شد از اتحاد رقبای اصلی آمریکا یعنی روسیه، چین و ایران در عرصه بین الملل خبر داد و نوشت اتحاد دشمنان آمریکا هر روز به ضعف این کشور منجر خواهد شد.

این اندیشکده در گزارش خود به خبرهای اخیر مانورهای نظامی مشترک بین روسیه و چین و قراردادهای نظامی و همچنین افزایش بودجه نظامی این کشورها اشاره می کند و می نویسد: در چنین شرایطی بودجه نظامی آمریکا کاهش یافته است.

به عقیده انترپرایز دو دهه جنگ آمریکا علیه تروریسم در عراق و افغانستان که نتیجه ای هم نداشت موجب تضعیف ارتش این کشور در خارج از مرزهای این کشور شده است و به نظر می رسد عرصه را برای کشورهای رقیب مثل روسیه و چین باز گذاشته است.

بر اساس اطلاعاتی که در این گزارش آمده است تجهیزات نیروی هوایی آمریکا از زمان شروع جنگ سرد به نصف کاهش یافته است و در حال حاضر تنها ۵۴ اسکادران فعال در نیروی هوایی آمادگی جنگیدن دارند.

این گزارش در ادامه از ناوگان هوایی فرسوده ارتش آمریکا خبر می دهد که در دو دهه گذشته استفاده شده و حالا در مقایسه با جت های جنگی روسیه و چین از رده خارج محسوب می شوند.

ژنرال مارک ولش رئیس نیروهای هوایی آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در ماه می گفته بود که شکاف تسلیحاتی و تکنولوژی آمریکا با رقبایش در حال کاهش است و این خطر وجود دارد که رقبا در عرصه تجهیزات نظامی آمریکا را پشت سر گذارند.

ولش اعتقاد دارد روسیه و چین در سه تا پنج سال آینده به پیشرفت چشمگیری در عرصه نظامی خواهند رسید که این مورد زنگ خطری برای آمریکا است.