به گزارش پارس به نقل از فارس، «محمد النمر» پدر «علی النمر» و برادر شیخ «نمر باقر النمر» روحانی سرشناس عربستانی که محکوم به اعدام است اعلام کرد ممکن است خبر اعدام پسرش را از تلویزیون رسمی عربستان بشنود.

محمد النمر در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی ان ان»، گزارش داد که پسرش از زمانی که ماه گذشته از زندانی در الدمام به زندانی در ریاض منتقل شده یک بار با آنها تماس گرفته و گفته که با 30 نفر دیگر که منتظر اجرای حکم اعدام هستند زندانی شده است.

عربستان علی النمر را زمانی که تنها 17 سال داشت به اتهام مشارکت در تظاهرات‌های خیابانی بازداشت کرد و در محاکمه‌ای فرمایشی وی را به اعدام محکوم کرد.

این حکم که برای دو جوان دیگر شیعه عربستانی صادر شده با انتقادهای سازمان‌های بین المللی و برخی کشورها مواجه شده است.

پدر علی النمر گفت : وقتی پادشاه عربستان تصمیم بگیرد حکم اعدام علی را اجرا کند؛ وزارت کشور بدون اینکه به ما اعلام کند دست به این کار خواهد زد به همین دلیل ممکن است در صورت اجرای کم خبر اعدام پسرمان را از تلویزیون، رادیو یا رسانه‌ها بشنویم.

وی با وجود اینکه حکم صادر شده برای پسر خود را ظالمانه  سختگیرانه توصیف کرده اعلام کرد اگر اتفاقی برای علی افتاد نمی‌خواهیم که پاسخی خشونت آمیز به آن بدهیم و اعتراضات ما همچنان مسالمت آمیز باقی خواهد ماند.

پدر علی النمر ادامه داد که معتقد است این حکم برای انتقام از عمویش شیخ نمر صادر شده است که او نیز به اتهام مخالفت با وی امر به اعدام محکوم شده و زندانی است.