به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله تاکید کرد ما به حل سیاسی بحران یمن پایبندیم، اما عربستان سعودی در این زمینه کارشکنی ‌می‌کند.

عبدالسلام که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، تاکید کرد مسیر نظامی هیچ ارتباطی با مسیر سیاسی ندارد و نیروهای یمنی در هر مکانی چه در عربستان یا هر مکان دیگر با متجاوزان مقابله خواهند کرد.

عبدالسلام گفت مسئولان انصارالله برای ادامه رایزنی‌ها با جامعه بین‌المللی به مسقط(پایتخت عمان) بازخواهند گشت، وی از طرف دیگر(متجاوزان سعودی و مزدورانشان در یمن) خواست به مسئولیت‌های خود عمل کند.

این در حالی است که سخنگوی دولت موسوم به دولت خالد بحاح گفته  است گروه منصور هادی(رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) در گفت‌وگوها با انصارالله و طرفداران عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن با نظارت سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی راجح بادی گفته است تصمیم برای حضور تیم منصور هادی در مذاکرات گرفته شده است و نمایندگان هادی پیامی برای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد منتقل خواهند کرد که طی آن موافقت خود را با حضور در گفت‌وگوها در تلاش برای پایان درگیری‌ و نزاع در یمن اعلام می‌کنند.

اعلام صریح  مزدوران سعودی در یمن که البته از چندین ماه پیش به عربستان گریخته‌اند برای شرکت در گفت‌وگوها با انصارالله اعتراف ضمنی به ناکامی متجاوزان در جنگ ویرانگر علیه ملت یمن و یک دستاورد دیگر برای ملت و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شمار می‌رود که از ششم فروردین 94(24 مارس) تا کنون در برابر جنگ تمام عیار عربستان و متحدانش مقاومت و ایستادگی‌ می‌کنند، جنگی که تا کنون هزاران شهید و زخمی و ده‌ها هزار آواره بر جا گذاشته و خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌های فقیرترین کشور عربی همسایه کشورهای ثروتمند عرب حاشیه خلیج فارس وارد کرده است.