به گزارش پارس به نقل از نسیم، "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که وی روز گذشته(جمعه) با اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل دیدار و درباره این طرح بحث و گفتگو کرد.
عبد‌السلام همچنین گفته که وی علاوه بر دیدار با نماینده‌ سازمان ملل در امور یمن با فرستاده‌ اتحادیه اروپا و سفیر آلمان در یمن در مسقط، پایتخت عمان دیدار کرد.
از سوی دیگر، منابع یمنی خبر دادند که نماینده سازمان ملل در امور یمن با دولت مستعفی منصور هادی در ریاض نیز در این باره گفتگو کرد.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز روز پنجشنبه گذشته خواستار آتش بس انسانی در یمن شد و اعلام کرد که این آتش بس باید تا پایان ماه رمضان برقرار شود.
اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن نیز ضمن ابراز اطمینان از برقراری آتش بس انسانی طی دو هفته آینده اعلام کرد که تحقق این امر امکان انتقال کمک‌های بشردوستانه به یمن را فراهم می کند.
عبد السلام خاطر نشان کرد که در این دیدار راه‌های رسیدن به آتش‌بس تا پایان ماه رمضان مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود سازوکار فعالیت سازمان‌های بین المللی فعال در امور بشردوستانه برای رساندن کمک‌ها به دست یمنی‌های نیازمند در مناطق آسیب دیده نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.
در همین راستا برخی منابع نیز اعلام کردند که اسماعیل ولد شیخ احمد با عربستان سعودی در حال رایزنی است تا حملات هوایی علیه یمن را متوقف کند.
وزارت خارجه امریکا روز پنجشنبه (11 تیر) گروه‌های درگیر را به توقف حملات در ماه رمضان فرا خواند تا کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا و دارو و سوخت به دست یمنی‌ها برسد.