به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، روزنامه گاردین امروز دوشنبه نوشت: دادگاه انگلیس به شکایت علیه حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی نخست وزیر سابق قطر را به اتهام شکنجه رسیدگی می‌کند.

این روزنامه نوشت: نخست وزیر سابق قطر در اندیشه استفاده از مصونیت دیپلماتیک خود در دادگاه جهت جلوگیری از پیگرد قضایی خود است.

روزنامه گاردین افزود: یک شهروند انگلیسی به نام فواز العطایا حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی را به شکنجه کردن خود متهم کرده است.

به نوشته روزنامه گاردین، این شهروند انگلیسی مدعی شده است که ماموران نخست وزیر سابق قطر او را به مدت 15 ماه در دوحه زندانی و شکنجه کرده اند.

این روزنامه به نقل از العطایا نوشت که وی در زندان انفرادی نگهداری شده و از خوابیدن او جلوگیری شده است. به او اجازه داده شده است که فقط برای بازجویی دستبند زده از بند خود خارج شود.

پدربزرگ العطایا در طول سالهای 1996 تا 1998 میلادی سخنگوی رسمی دولت قطر بود.

نخست وزیر سابق قطر این ادعا را تکذیب کرده است. اسناد دادگاه نشان می دهد که او درحال برنامه ریزی برای استفاده از مصونیت دیپلماتیک خود در جلسه دادگاه است که قرار است هفته آینده تشکیل شود.

ثروت نخست وزیر سابق قطر 12 میلیارد دلار آمریکا برآورد می‌شود. او در ژوئن سال 2013 میلادی از سمت خود به عنوان نخست وزیر و وزیر امور خارجه استعفا کرد.