به گزارش پارس به نقل از مهر: اسنادی که به تازگی از سوی شبکه الجزیره قطر منتشر شده نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و غرب تمام تلاش خود را برای اعمال فشار به ایران با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای این کشور به کار گرفته اند.


بر این اساس سرویس اطلاعات برون مرزی انگلیس (MI6) طی فعالیت های خرابکارانه خود مانع سرگرفتن مناسبات تجاری ایران با آفریقای جنوبی شده است. اطلاعات فاش شده حاکی است MI6 بین سال های 2007 و 2009 با ادعای ممانعت از توسعه فعالیت هسته ای نظامی ایران مانع عملی شدن قرارداد تجاری به ارزش حدود یک میلیون دلار بین یک شرکت ایرانی و شرکت الکتریکی ERFCO شده است.

سندی که عنوان «درخواست فوری برای توقف حمایت تجهیزاتی از ایران توسط شرکت ERFCO» دارد از تلاش سرویس جاسوسی انگلیس برای توقف همکاری تجاری بین این شرکت و شرکت ایرانی صنایع شهید ستاری پرده بر می دارد.

شبکه الجزیره روز دوشنبه با اعلام خبر دسترسی به اسنادی محرمانه درباره برنامه هسته ای ایران از برنامه خود برای انتشار آنها خبر داده است. الجزیره همچنین اعلام کرده در راستای سیاست همکاری رسانه ای با روزنامه گاردین این اسناد را در اختیار این روزنامه انگلیسی نیز قرار می دهد.