پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد بدیعی در صفحه اجتماعی خود نوشت:

این متن رو دو سه هفته پیش میخواستم بزنم که نشد؛ شاید خیری بوده که الان منتشر بشه. متن به اندازه‌ی کافی گویا هست که توضیح نخواد.

حضرت آقا در مصاحبه با نوه‌ی امام(مسیح بروجردی) درباره ی نقش حاج احمد آقا:

(حاج احمدآقا) خصوصیاتی داشتند که هیچ‌کس دیگر ندارد و نخواهد داشت: یعنی ارتباط با امام، نزدیکی به امام، دانستن نظرات امام.

ایشان چیزهایی را از امام میدانستند و گاهی اوقات میگفتند که شاید هیچ‌کس دیگر نمیدانست. قدرت بر انتقال نظرات رهبری مثل امام به مسؤولین، مسأله‌ی بسیار مهمی است.

گاهی اوقات است که مصلحت نیست رهبری در امری اقدام کند؛ لکن خوب است نظرش دانسته شود تا کسانی که میخواهند مسائلی را رعایت کنند، حواسشان باشد که نظر رهبری این است.

حاج احمد آقا ناقل امین و باهوشی بودند که دقیق میفهمیدند و همان را که نظر شریف امام بود، منعکس میکردند...

موارد متعددی اتفاق افتاد که انسان درباره‌ی انجام امری تصور میکرد کار خوبی است و نظر امام نیز همین است. بعد معلوم میشد که نه؛ امام نظرشان این نیست.

در قضایایی که اواخر عمر شریف ایشان پیش آمد، این‌گونه بود. ما دچار اشتباهی بودیم و خیال میکردیم که شاید امام مثلاً ته دلشان نیز همین باشد. بعد معلوم شد که نه، این‌گونه نبوده است؛ ما نمیدانستیم. البته در خدمت امام، مکرر مذاکره شده بود؛ اما [اگر] انسان، تنها دیدگاههای صریح و لب نظر امام را میدانست، شاید در بعضی از مسائل به شکل دیگری عمل میکرد. ۱۳۷۴/۰۳/۱۱

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=9009